Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2022 00:54 - СЛЕД ПОРОЯ - поетичен цикъл
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 1199 Коментари: 6 Гласове:
4

Последна промяна: 21.08.2022 01:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
МОРЯКЪТ БЕЗ КОН



Така ми липсва морската безбрежност -

идеята за необятна шир браздена от вълни.
Родил съм се моряк от Земната метежност
с душа люляна в пипала от мълнии...

Родил съм се да търся бурите сред свят прокажен.
Да срещам с тяло ласките на всеки черен щорм.
На дявола в такива мигове съм цялостно отдаден.
Проклинат устните мечтите за уют и дом.

...И моля хребетите водни да ме вдигнат
високо в космоса - над божия престол.
Възседнал белите им гриви, да достигна
прибоя звезден, прeроден в Еол!


 



ПОСЛЕДНИЯТ ПОЕТ



Беше мъртво вълнение днес.

Уж е суша, а мъртво вълнение.
Още нямам за себе си вест.
Уж съм аз, но съм чуждо прозрение.
Долу, в трюма на този живот,
морска болест телата люлее.
И превърнат съм просто на скот.
Този скот вместо мене живее.
Вместо мене той има мечти.
Вместо мене той люби жените.
Ала с него сме още на ти
и делим си поравно парите.
Върху кораба мъртво пиян
моят призрак - Поетът, бленува
на Холандец Летящ да е сам
и с поема света да рисува.


 




  ADAGIO IN G MINOR




Бях в полето вълшебното цвете

и пчеличка до мен долетя.
Кацна тя, потрепери с крилете
и превърна в прашец любовта.
После вятърът син го разнесе
по посоки от светли лъчи -
дълги струни и звездната песен
с тях неземно в душата звучи.

 






НЕЗЕМЕН ПОЛЕТ





Разсипаха се куполите на мечтите...
на сублимиращ звън се разпиляха.
...И чукнаха се чашите напукани -
                                        на Минало и Настояще...
Пристигна Бъдещето - Гарван под качулка.
С теб бяхме женени, но ти не забеляза,
че сватбата ни бе самият залез!
А булчинската рокля -
плисирана навред с пера от сенки,
трептеше върху младото ти тяло.
Камбаните неистово запяха         
                  и ехото търкулна се към необята.
Един монах в небесна катедрала
запали свещ - душите ни се сляха...
Готическата сянка на звездите
ни приюти под вечната им стряха!











ДОРИ ДА БЪДА





В полетата на залеза живях.

В света отхвърлил ме като различен.

Изпитвах гняв, но никога не страх.

По мълнии катерех се,

за да не съм себичен.

Как искахте да ме разкъсате за миг,

чакали свили се в родилната утроба.

Да душите кървящите ми дни

и да ме влачите със зъби остри в гроба.

Но Бог Отец не ви го позволи,

защото скулптор е на световете.

Изсече моя поетичен лик

в кандилото на бъдното да свети.

Дори да бъда с трънния венец

и туй да е най-злата ви утеха,

навярно ще ме прероди в щурец

да пея стихове край полската пътека.









СЛЕД ПОРОЯ

 




Оскъдицата днес е всичко мое.

Оставен от последните приятели,

се чувствам сигурен единствено в пороя

на сиви мИгове - стена срещу предатели.

 

Преодолях и фалш, и лицемерие.

Достигнах в стихове до безсловесното.

От покрива на смисъла, без суеверие,

разбирам вече бога на отвесното.

 

...И само думите са моя съдник,

и моето библейско откровение...

Дори когато станаха оскъдни,

създадоха ми ново измерение.

 

Иззидах замък. Тухлички ми бяха

за дом неземен - сред безкрая стряха.

Не ги поместих в книги непотребни.

Мълвях ги с устните безмълвни

                                         на вълшебник...

 

Самотни рими, те остават фона

на моята присъда за безимие.

...И светлината бледа на фотона

сред тъмна бездна сложил подпис

                                                           с линия...









ЗА ДА СИ ЩАСТЛИВ






Какво е нужно, за да си щастлив...? -
В гора вековна мъничка полянка да намериш.
Покрита с незабравки, кремове и мъх ръждив.
Далеч от свят човешки, пълен с лицемерие...

Да припне катеричката от близкото дърво.
Дошла до твоите нозе да те погледне
с очи невинни на неземно същество.
Към теб ръчички, с лешник, да протегне.

Да знаеш, че си нужен някому на този свят,
дори когато си от ближните предаден.
Това те прави да си истински богат.
Единствено във миг такъв си с бога равен.

Животът се повтаря безпощадно всеки миг.
Сезоните във бяг неспирен се повтарят.
Ята бележат свършека на лятото с невидим вик.
Раздало цялото си злато, слънцето догаря.









НА ГОРСКАТА ПЪТЕКА





Как неусетно си отмина пролетта.

Изчезна призрачно последната омая.
Остави тя в безбройните цветя
магията да пазят дъх до края...

Вървя по горската пътека в летен транс,
под изумрудените взори на листата.
С ливрея времето ми прави реверанс
и с наметалото на спомените ме намята.

Самотен скитник в тъй невзрачен свят,
разхождащ минало сред горските дъбрави,
загърбил мисълта да е богат,
простил се с болната илюзия за слава.

Копнеещ само за покоя на духа
под острите бодли на тишината.
Честит сред пропастите под върха,
издигнал скален паметник на самотата.










ОЦЕЛЯВАНЕ




Дали се бих смалил като прашинка в дните -
да стана точка в центъра на колелетата...?
Така навярно щях да оцелея
(но нямаше да имам своя сянка)


в затвор от спици - със присъда вечност...!



 

 




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zemja - Усетих...
21.08.2022 02:23
Във всички стихове тук звучи една душевност на самотник, оцелял в света от злоба и лицемерие, издигнал своя дух над посредствеността, запазил вкус към красивото, което единствено може да го прероди в щурец.
Възвишени думи, които трогват!
цитирай
2. missana - Благодаря, Земя! Дълбоко съм трогнат от коментара ти.
21.08.2022 19:47
zemja написа:
Усетих... Във всички стихове тук звучи една душевност на самотник, оцелял в света от злоба и лицемерие, издигнал своя дух над посредствеността, запазил вкус към красивото, което единствено може да го прероди в щурец.
Възвишени думи, които трогват!

цитирай
3. rosiela - Младене,
21.08.2022 21:24
СТРАХОТЕН ЦИКЪЛ. ВАРИАЦИИ ОТ ЧУВСТВА.
цитирай
4. kvg55 - missana,
21.08.2022 23:09
"чашите напукани – на Минало и Настояще" ...
Мдаа! И дните са напукани, че и нащърбени.
Жена ми изхвърля всички напукани и нащърбени съдове.
Но дните не можеш да изхвърлиш.
Защото в тях "си нужен някому на този свят".
Защото в тях преодоляваме "и фалш, и лицемерие".
И сме "вълшебното цвете" и така нататък.
цитирай
5. missana - Сърдечно ти благодаря, Роси!
22.08.2022 01:19
rosiela написа:
Младене, СТРАХОТЕН ЦИКЪЛ. ВАРИАЦИИ ОТ ЧУВСТВА.

цитирай
6. missana - Благодаря ти за точните наблюдения, Краси!
22.08.2022 01:20
kvg55 написа:
missana, "чашите напукани – на Минало и Настояще" ...
Мдаа! И дните са напукани, че и нащърбени.
Жена ми изхвърля всички напукани и нащърбени съдове.
Но дните не можеш да изхвърлиш.
Защото в тях "си нужен някому на този свят".
Защото в тях преодоляваме "и фалш, и лицемерие".
И сме "вълшебното цвете" и така нататък.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5122627
Постинги: 2918
Коментари: 18874
Гласове: 3355
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930