Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2021 22:57 - За интелектуален спаринг
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 3555 Коментари: 36 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В квадрат е вписан друг квадрат. Вярно ли е, че центровете им съвпадат?



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hloris - Да,вярно е,
13.09.2021 23:09
центровете им съвпадат в случая,защото диагоналът на единия квадрат е част от диагоналът на по-големия.
цитирай
2. missana - Благодаря ти, Хлорис!
13.09.2021 23:51
hloris написа:
Да,вярно е, центровете им съвпадат в случая,защото диагоналът на единия квадрат е част от диагоналът на по-големия.


Да не забравяме, че вписването е произволно. Следователно разглежданото от теб условие за диагоналите в общия случай не е налице.
цитирай
3. zemja - Нямам си представа... :)
13.09.2021 23:56
Чакам верния отговор и доказателството.
Поздравления, Мисана, че разнообразяваш Блога с твоите разнопосочни материали!
цитирай
4. hloris - Ами в този случай
14.09.2021 00:05
мисля,че не съвпадат,и само при моя случай съвпадат,иначе не е възможно да съвпадат,т.е. центърът да е един и същ.
цитирай
5. vencivaleri1951 - И квадрат, и ромб, и кръг вписани в квадрат може да им съвпадат центровете,
14.09.2021 00:39
а може и да не съвпадат. Човек обаче , ако почне да се вписва в друг човек, определено губи центъра си...Азът си.
цитирай
6. missana - Благодаря ти, Земя! Утре ще посоча верния отговор и обосновката за него.
14.09.2021 04:51
zemja написа:
Нямам си представа... :) Чакам верния отговор и доказателството.
Поздравления, Мисана, че разнообразяваш Блога с твоите разнопосочни материали!

цитирай
7. missana - Благодаря ти за изразеното становище, Хлорис.
14.09.2021 04:54
hloris написа:
Ами в този случай мисля,че не съвпадат, и само при моя случай съвпадат,иначе не е възможно да съвпадат,т.е. центърът да е един и същ.


Доколкото те разбрах, твоят случай ще съответства на случая, когато вписаният квадрат съвпада с изходния квадрат.
цитирай
8. missana - Благодаря ти за изразеното мнение, Венци!
14.09.2021 05:12
vencivaleri1951 написа:
И квадрат, и ромб, и кръг вписани в квадрат може да им съвпадат центровете, а може и да не съвпадат. Човек обаче , ако почне да се вписва в друг човек, определено губи центъра си...Азът си.


Очевидно допускаш грешка, защото в един квадрат може да се впише само един кръг и очевидно центърът му съвпада с центъра на квадрата. Ромб вписан в квадрат, който не е квадрат, уви, не мога да си представя...

...А що се касае до човек, вписан в друг човек, тук единствено си прав. Типичен пример е Корнелия Нинова. Тя се вписа в Румен Радев и наистина загуби себе си, барабар с партията си. Бог да прости нея и БСП-то с двамата фантомаса - Нинови подгласници. Амин!
цитирай
9. vencivaleri1951 - Мога да ти снимам пано от метална ограда
14.09.2021 15:39
два на два м, в което вътре шарката ленти с множество кръгове и ромбове. Неправилен ти е въпросът според мен. Разбирам ти и беше провокация. Може квадрат да е и със съвпадащи центрове и не.

За БСП Знаеш афоризма на Марк Твен за "смъртта му" Този афоризъм е" взет назаем"от историята на комунистическата партия в България.
Независимо под какво име, легална или не тази партия е преживяла всичко в историята си-вътрешни вражди и деления, не един опит за физическото и ликвидиране, външен натиск и какво ли не...В момента в страната се случва партийно строителство, което в Европа отдавна се случи. В повечето страни изчезнаха партиите мастодонти, които обединяваха различни течения, които често имаха различни , понякога кардинални различия по между си. Разделиха се например левите на социалисти, социалдемократи, комунисти, анархосоциалисти, комунисти. Имаме ги дори като фракции в Европарламента. С Десните партии е същото, но те се обединиха под "народняшко покривало"-тоест останаха си вдеядни
Тоест и левите в България не правят изключение. Ако съберем резултатите на левите формации у нас БСП, Манолова и Дончева, Русофилите, Възраждане, комунистите, то резултатът ще надвиши този на ГЕРБ. Президентът съвсем ясно се определи- "Няма да предам левите хора" Той за разбика от теб най малкото е направил проста аритметика, каква тежест имат "тези леви хора". Така , че рано е да оплакваш БСП. Във всеки случай БСП ще покаже по добър резултат на тези избори, а мисля, че и Възраждане ще влязата. Аз и не само аз смятам, че партията , която си отива е ГЕРБ. Това ще проличи на местните избори, когато ГЕРБ ще се окаже с много малко кметове и сериозно малцинство в съветите. Тогава ще се спихне и т нар бюджетен електорат, защото чиновникът гласува за тозивъв властта. За властта гласува и корпоративният електорат. ГЕРБ е в тотална изолация и какъвто и резултат да постигне на тези избори ще е всуе. Ватерло обаче за ГЕРБ ще бъдат местните избори. Това можеше и да не се случи, ако Борисов бе набрал кураж да се "сбие" през ноември с Радев. ГЕРБ когото и да представи ще е номинация на шубелията Борисов, а такива неща не се прощават. Имахме президент вече, когото Борисов пошляпваше по врата, поправяше му перчема и е единственият президент , който нямаше никакъв шанс за преизбиране, поне година преди вота. Така, че не приемай винаги желаното за действително.
Често вижданото за логично е далеч от фактичното.
пп Смяташ ли, че П Стоянов, от години жадуващ за реванш, толкова категорично би се отказал от евентуална номинация, ако виждаше шанс да стане държавен глава , номиниран от ГЕРБ?
цитирай
10. rosiela - НЕ. Е ОТГОВОРЪТ НА ЗАДАЧАТА. А ЕТО И ЛИРИЧЕСКО НЕСЪВПАДЕНИЕ. ПАДНАХ ПРОСТО.
14.09.2021 18:59
Валери Станков
23 ч ·
ПИСМО ОТ ЕДИН СОМНАМБУЛ
Аз те чувам, дори да мълчиш.
Ние с теб си говорим без думи.
Бог със тебе заклел ни е триж
да мълчим като древните мумии.
Нас делят ни жестоки стени.
Нас затрупват ни сиви панели.
А животът е наниз от дни –
отвратително бавни недели.
Понеделникът просто е ден,
подир който – във вторник и в сряда,
виртуално ще чакам – до мен
да те видя, девойчице Влада!
През Вселени и Време крещим.
Или просто си чатим безмълвни.
И отлитат от нас – яко дим! –
дните наши – ята върху хълми.
Из тонажите нетна печал,
оживял – сякаш мумия в Гиза,
аз към теб цял живот съм летял –
сомнамбул, с вик разцепил корниза.
цитирай
11. missana - Венци, виждам, че не знаеш какво означава вписан квадрат в друг квадрат. Това означава,
14.09.2021 20:20
че всеки негов връх лежи върху страна на изходния квадрат. Поради тази причина няма друг вписан ромб освен квадрата.

А за политиката - ще поживеем и ще видим!
цитирай
12. missana - Сърдечно ти благодаря, Роси!
14.09.2021 20:25
rosiela написа:
НЕ. Е ОТГОВОРЪТ НА ЗАДАЧАТА. А ЕТО И ЛИРИЧЕСКО НЕСЪВПАДЕНИЕ. ПАДНАХ ПРОСТО.

Валери Станков
23 ч ·

ПИСМО ОТ ЕДИН СОМНАМБУЛ

Аз те чувам, дори да мълчиш.
Ние с теб си говорим без думи.
Бог със тебе заклел ни е триж
да мълчим като древните мумии.
Нас делят ни жестоки стени.
Нас затрупват ни сиви панели.
А животът е наниз от дни –
отвратително бавни недели.
Понеделникът просто е ден,
подир който – във вторник и в сряда,
виртуално ще чакам – до мен
да те видя, девойчице Влада!
През Вселени и Време крещим.
Или просто си чатим безмълвни.
И отлитат от нас – яко дим! –
дните наши – ята върху хълми.
Из тонажите нетна печал,
оживял – сякаш мумия в Гиза,
аз към теб цял живот съм летял –
сомнамбул, с вик разцепил корниза.


Интересно ми е тази Влада дали има връзка с Владая? А иначе имаме работа с
(не)посредствен стих!
цитирай
13. vencivaleri1951 - Наистина не знаех какво е вписанпквадрат, а и откъде да знам
14.09.2021 22:54
Ромб няма как да се впише, но квадрат в ромба би могъл. Впрочем във всичко би се вписал.
Не за това коментирах, а за твоето вписване. Защо непрекъснато благодариш на тази невежа и озлобена жена. Чета в постингите и предимно неистини, но за сметка на това
злобни. Ето днес и благодариш, че ни си знаел подробности за Шолохов, а какво казва тя. Че Писателят бил женен за голямата дъщеря на Сталин. Сталин има само една дъщеря Светлана Алилуева и трима сина.
Има клюка за голяма дъщеря при Шолохов, но тя е , че е бил предвиден/уговорен/ брак с по малката дъщеря на семеен приятел , но той си харесва по голямата , тя него също- Мария Громославова или Громославская. Имат щастлив брак.
За плагиатството Целият проблем тръгва , че се губят ръкописите. Създава се комисия от лингвисти и др специалисти , които по безспорен начин доказват авторството. Това е съветска комисия, но заради номинацията правят и в Европа такава начело с норвежки славист и твой колега математик. В уйкито ще намериш вероятно името му-аз не го помня. Абсолютно се доказва авторството и го номинират
След това за голям шлем се напират и ръкописите на двете книги. Шлохов обиден взима , че за своя сметка в ограничен/за Русия ограничен-няколко десетки хиляди/ тираж издава Тихия дон във факсимиле. Ръкописите са в музея му. 15 години пише романа .
След това чета глупостите за Багряна. Не съм и бил фен никога и то е заради внушението за Вапцаров. Съсед бях и добър познат с племениците му Кольо и Бойка. Та отказвах да я чета и в учебния материал. Разбира се , после улегнах, но не мога да я приема , въпреки да осъзнавам , че е целуната Свише. Та и за нея Росица пише неистини. Била завършила в Сливен гимназия. В Сливен не е била. Учила е в Търново, баща и известно време е командирован там, но гимназия Лиза завършва в София и после учи в СУ някаква филология. Не била работила-също неистина. Учителства, при това на село учителства-има и стихове от този период
Днес се изцепва за репресиите след 9ти септември-каквито наистина има и които са укорими и няма оправдание.
Все пак пише за близо три хиляди души екзекутирани по присъди от Народния съд. Присъдите са толкова, но се изпълняват около 300-останалите са помилвани и присъдите заменени с ефективен срок. Пише за 20-40 хиляди разстреляни без съд и присъда. Това са голословни приказки. Публични са документите от ВНС и там можем да прочетем за колко души е присъдена кръвнина, за колко души са присъдени обезщетения за различни срокове и изселвания.
Всичко това е налично и може да се види. кръвнина е присъдена за около 3000души, а политическите затворници и изселени са призанати около 10000.
Нещо което много малко хора са помислили е , че загиналите по време на репресиите/справедливо или не/ са по малко от загиналите мирни жители по време на бомбардировките на София. Политическите затворници са по малко от инвалидизираните в различна степен по време на същите бомбардировки.
Да припомня ли , че обявяваме война на САЩ и Англия и това е ратифицирано със ставане на крака и с аплаузи от депутати и правителство. А защо? И кой е виновен за сринатата столица и тези смърти и осакатявания? Не ми благодари:)
цитирай
14. 1997 - След като не се реализира в поезията,
14.09.2021 23:40
може надълго и нашироко да се показваш, като нереализиран в политиката, шахмата и геометрията.
Само дето в рубрика "Поезия" това е спам, офтопик или просто не на място. Изглежда това е сериозна спънка- да си не на място.
От страничните ти интереси, на музата на поезията ще й стане скучно и ще отиде при Валери, където е добре приета и искрено обичана.
цитирай
15. missana - Виж какво, Венци.
15.09.2021 00:43
Не ти приляга да обиждаш Роси. На твое място незабавно бих й се извинил! Тя е дама, която изнася, при това много често, неудобни за мнозина истини. Истини за някои, които по втория начин са се накичили с лаври и си мислят, че са хванали Господ за шлифера. Но ще цитирам Иисус, който казва за такива - махнете се от мен, сатани, не ви познавам! Роси е журналист и има много силно развито чувство за обективност. Тя не робува пред авторитети. Нерядко цитира факти, които не са ми известни. Но тези факти са в състояние да променят кардинално преценката ни за дадени личности.

...Дали Багряна е завършила гимназия в Сливен или на друго място, не е от съществено фактологично значение. Баща й е от Сливен. Дамян Дамянов е от Сливен, както и актьора Николай Бинев /лека им пръст/. Радой Ралин е от Ямбол, но е отгледан в Сливен. Поетесата Надя Неделина също е от Сливен, както и Станка Пенчева.
цитирай
16. vencivaleri1951 - За какво да се извиня?
15.09.2021 12:18
Не съм коментирал достойнствата и като дама/а има какво да се коментира ако се включи човек в нейния наратив ...за коя ли не
Била журналист!? Тази професия е на изчезване! Аз знам какво е да си журналрист...Спал съм в печатницата , когато мама е била дежурен редактор/баща ми бе военен и често бе в поделението/ Оставаха до разсъмване и връщаха отново за печат течението на вестника заради правописна грешка, а за некоректен материал
ставаше страшно. Дъвчете Маргото, а ако вие бяхте на нейно място сега щяхте да се биете в гърдите като десиденти. Спомням си как я набедиха за акростих/Долу Тодор Живков/ и никой не смееше да я печата години наред, докато не се разбра, че не тя е авторът. Да сте я чуле да се жалва? Не пише си "песните", които се четат а и много от тях пеят и стават хитове. Ама имала повечко брагове и гаджета. Ами има си ги -задник от Росица назаем иска ли?
Не е журналист този , който не проверява източниците . Пишеш за Шолохов, пишеш за Сталин...Ами елементарно е. Пускаш си компютъра и четеш. Всичко е написано за тях. Какво е внушението в случая. Сталин тъст и за това Шолохов е толкова популярен. За теб е дреболия , че всичко това е неистина. Дреболия е , че завистта на такива като Росито докарват Шолохов до нервен срив, суицидни мисли и т н.
Това е и причината , като в издателството намират ръкописите, да ги издаде в оригинал. Сега са антикварна ценност и стуват майка си и баща си. Не прочела тази на която "трябва да се извинявам/ и хайде да плюе.
Тя страда от "синдрома на пинчера" Това дребно и смешно кученце/впрочем с много знатно родословие-хрътка и доберман/ когато си "върши работата" се качва на възможно за него най-високото място. В действията на кучето има обаче логика и тя е продължението на рода. В ниското трудно може да бъде подушено и намерено. За това търчи на най високата бабуна.
Росица има същата стратегия. Гледа да си "остави акото" на най-високо място и за това търси хора-катедрали. Оставям на фантазията ти да "видиш" какво единствено остава на показ
пп А ако без гадория не можете, то етови за Шолохов
На младини Шолохов е работил като помощник бирник/данъчен инспектор/ Сам , или в "компания" са отделяли за себе си/ и препродавали/ част от събраното. Арестуват ги и ги представят за съд. Очакваният състав е смъртна присъда. Бащата на Шолохов дава сериозна сума и подправят с две години документите от регистъра. Тоест Шолохов излиза непълнолетен. Освобождават го от наказателно преследване и е изпратен в ТВУ -там колония. Тоест на едно сравнително ниско ниво може да се говори, че Шолохов на младини е криминално проявен и с подкуп е избегнал възмездие.
цитирай
17. missana - Венци, Роси е голяма в поезията.
15.09.2021 15:45
Самите й стихове са ярко свидетелство за това. Тя пише мащабно и философски.Нещата й са цялостни и въздействащи. Аз много трудно се впечатлявам от съвременни български поети. Но Роси успя да ме впечатли. Повечето от съвременните ни поетеси се борят за грузинското име Захуйцвили. Все се въртят около оргазмите си, инкрустирани в беброй "любови" и раздели. На всеки му писва от подобна духовна нищета. Предполагам, че и на Роси й е писнало. Затова понякога реагира остро. Напълно я разбирам, защото мисля като нея. Що се касае до нобеловите лауреати, те много олекнаха. Вече под път и над път раздават нобелови награди. Да си припомним Пастернак, Горбачов, Обама...Смях в залата...! Може и случаят с Шолохов да не е по-различен. Роси има право да си каже мнението. Това трябва само да те радва, защото е инакомислие. Навремето ми предложиха да подобря редовете на Вапцаров:

"За него - живота, направил бих всичко,
бих влезнал във взривна ракета самичък,
бих търсил в простора далечна планета."

Подобрих Вапцаров за нула време:

"За него - живота, направил бих всичко,
бих влезнал във взривна ракета самичък,
ОТКРИЛ БИХ в простора далечна планета."

Ей богу, щяха да ме изядат. То бива преклонение пред авторитети, бива, ама толкова не бива. А аз мога да подобря всеки един от българските поети. Просто така съм роден - да го мога. Та и ти робуваш пред авторитети. Някоя си Маргото. Коя е тя? Да не би да е Джакомо Леопарди или Овидий? Толкова ли не усещаш нивото й. Хвала на Роси, че го е усетила! Хвала и на материала й за Багряна!
цитирай
18. rosiela - Младене, тоз какво цвили? Че не съм чела източници? Я у лево, да подлогизира на БКП - то.
15.09.2021 17:20
vencivaleri1951 написа:
Не съм коментирал достойнствата и като дама/а има какво да се коментира ако се включи човек в нейния наратив ...за коя ли не
Била журналист!? Тази професия е на изчезване! Аз знам какво е да си журналрист...Спал съм в печатницата , когато мама е била дежурен редактор/баща ми бе военен и често бе в поделението/ Оставаха до разсъмване и връщаха отново за печат течението на вестника заради правописна грешка, а за некоректен материал
ставаше страшно. Дъвчете Маргото, а ако вие бяхте на нейно място сега щяхте да се биете в гърдите като десиденти. Спомням си как я набедиха за акростих/Долу Тодор Живков/ и никой не смееше да я печата години наред, докато не се разбра, че не тя е авторът. Да сте я чуле да се жалва? Не пише си "песните", които се четат а и много от тях пеят и стават хитове. Ама имала повечко брагове и гаджета. Ами има си ги -задник от Росица назаем иска ли?
Не е журналист този , който не проверява източниците . Пишеш за Шолохов, пишеш за Сталин...Ами елементарно е. Пускаш си компютъра и четеш. Всичко е написано за тях. Какво е внушението в случая. Сталин тъст и за това Шолохов е толкова популярен. За теб е дреболия , че всичко това е неистина. Дреболия е , че завистта на такива като Росито докарват Шолохов до нервен срив, суицидни мисли и т н.
Това е и причината , като в издателството намират ръкописите, да ги издаде в оригинал. Сега са антикварна ценност и стуват майка си и баща си. Не прочела тази на която "трябва да се извинявам/ и хайде да плюе.
Тя страда от "синдрома на пинчера" Това дребно и смешно кученце/впрочем с много знатно родословие-хрътка и доберман/ когато си "върши работата" се качва на възможно за него най-високото място. В действията на кучето има обаче логика и тя е продължението на рода. В ниското трудно може да бъде подушено и намерено. За това търчи на най високата бабуна.
Росица има същата стратегия. Гледа да си "остави акото" на най-високо място и за това търси хора-катедрали. Оставям на фантазията ти да "видиш" какво единствено остава на показ
пп А ако без гадория не можете, то етови за Шолохов
На младини Шолохов е работил като помощник бирник/данъчен инспектор/ Сам , или в "компания" са отделяли за себе си/ и препродавали/ част от събраното. Арестуват ги и ги представят за съд. Очакваният състав е смъртна присъда. Бащата на Шолохов дава сериозна сума и подправят с две години документите от регистъра. Тоест Шолохов излиза непълнолетен. Освобождават го от наказателно преследване и е изпратен в ТВУ -там колония. Тоест на едно сравнително ниско ниво може да се говори, че Шолохов на младини е криминално проявен и с подкуп е избегнал възмездие.

цитирай
19. rosiela - Влада и Илиана били една и съща, така разбрах наскоро. Владая е приключ. Гостуването отпадна.
15.09.2021 17:25
missana написа:
rosiela написа:
НЕ. Е ОТГОВОРЪТ НА ЗАДАЧАТА. А ЕТО И ЛИРИЧЕСКО НЕСЪВПАДЕНИЕ. ПАДНАХ ПРОСТО.

Валери Станков
23 ч ·

ПИСМО ОТ ЕДИН СОМНАМБУЛ

Аз те чувам, дори да мълчиш.
Ние с теб си говорим без думи.
Бог със тебе заклел ни е триж
да мълчим като древните мумии.
Нас делят ни жестоки стени.
Нас затрупват ни сиви панели.
А животът е наниз от дни –
отвратително бавни недели.
Понеделникът просто е ден,
подир който – във вторник и в сряда,
виртуално ще чакам – до мен
да те видя, девойчице Влада!
През Вселени и Време крещим.
Или просто си чатим безмълвни.
И отлитат от нас – яко дим! –
дните наши – ята върху хълми.
Из тонажите нетна печал,
оживял – сякаш мумия в Гиза,
аз към теб цял живот съм летял –
сомнамбул, с вик разцепил корниза.


Интересно ми е тази Влада дали има връзка с Владая? А иначе имаме работа с
(не)посредствен стих!

цитирай
20. rosiela - И да спре да лъже.
15.09.2021 17:35
Шолохов е една подлога на Сталин.
Другото не е интересно и не касае романа.
цитирай
21. rosiela - И за Багряна лъже.
15.09.2021 17:59
Не е учила в София, а в Сливен. Шитнали са я там родителите й, да й дойде акъла, но отдавна е променено като факт. Само че моите предци са били съседи с Шапкареви и знаят много неща, разказани лично.
цитирай
22. missana - Роси, комунистът Венци чете само Уикипедия.
15.09.2021 20:43
Въобще не допуска възможността Багряна да си е спретнала биография, каквато тя желае. Гениалният руски композитор Чайковски например е бил чистокръвен гей и са го принудили да се самоубие, за да не скандализира двора, защото бил в "нежни" отношения с младеж от императорското семейство. Взамяна в биографията му е написано, че е умрял от дрискане - вследствие на холера. Димчо Дебелянов - най-гениалният наш лирик, е чукал 18 годишна ученичка на тавана нает от него. С нея е превел от френски "Афродита" - силно еротичен роман. Но баща й - полковник, научава, че дъщеря му има яка сексуална връзка с Димчо и я преучуква с личния си пистолет. Но всичко това е доста потулено и ние помним Димчо едва ли не като сексуален неудачник пишещ за голямата си платонична любов "Аз искам да те помня все така..." Кой знае колко много неща от истинската си биография е подменила тази хитруша Багряна. Вярвам ти безрезервно!
цитирай
23. missana - Съчувствам на Владайската девица. Яко е потърпевша в случая.
15.09.2021 20:48
rosiela написа:
missana написа:
Влада и Илиана били една и съща, така разбрах наскоро. Владая е приключ. Гостуването отпадна.
rosiela написа:
НЕ. Е ОТГОВОРЪТ НА ЗАДАЧАТА. А ЕТО И ЛИРИЧЕСКО НЕСЪВПАДЕНИЕ. ПАДНАХ ПРОСТО.

Валери Станков
23 ч ·

ПИСМО ОТ ЕДИН СОМНАМБУЛ

Аз те чувам, дори да мълчиш.
Ние с теб си говорим без думи.
Бог със тебе заклел ни е триж
да мълчим като древните мумии.
Нас делят ни жестоки стени.
Нас затрупват ни сиви панели.
А животът е наниз от дни –
отвратително бавни недели.
Понеделникът просто е ден,
подир който – във вторник и в сряда,
виртуално ще чакам – до мен
да те видя, девойчице Влада!
През Вселени и Време крещим.
Или просто си чатим безмълвни.
И отлитат от нас – яко дим! –
дните наши – ята върху хълми.
Из тонажите нетна печал,
оживял – сякаш мумия в Гиза,
аз към теб цял живот съм летял –
сомнамбул, с вик разцепил корниза.


Интересно ми е тази Влада дали има връзка с Владая? А иначе имаме работа с
(не)посредствен стих!



Дано най-после страдайки от любовна мъка да напише нещо по-свястно в поезията, че досега хич не я биваше за това.
цитирай
24. missana - Сталин е обичал да протежира писатели. Случаят с Булгаков го доказава.
15.09.2021 20:49
rosiela написа:
И да спре да лъже. Шолохов е една подлога на Сталин.
Другото не е интересно и не касае романа.

цитирай
25. missana - Комунистът Венци няма откъде да знае тези неща.
15.09.2021 20:52
rosiela написа:
И за Багряна лъже. Не е учила в София, а в Сливен. Шитнали са я там родителите й, да й дойде акъла, но отдавна е променено като факт. Само че моите предци са били съседи с Шапкареви и знаят много неща, разказани лично.


Сигурен съм, обаче, че знае мерките на Корнелката.
цитирай
26. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене. Баба ми и дядо ми се познавали родителите на Иван Шапкарев, него самия, Багряна като е дошла за малко женена. Та знаели са доста
15.09.2021 22:39
missana написа:
Въобще не допуска възможността Багряна да си е спретнала биография, каквато тя желае. Гениалният руски композитор Чайковски например е бил чистокръвен гей и са го принудили да се самоубие, за да не скандализира двора, защото бил в "нежни" отношения с младеж от императорското семейство. Взамяна в биографията му е написано, че е умрял от дрискане - вследствие на холера. Димчо Дебелянов - най-гениалният наш лирик, е чукал 18 годишна ученичка на тавана нает от него. С нея е превел от френски "Афродита" - силно еротичен роман. Но баща й - полковник, научава, че дъщеря му има яка сексуална връзка с Димчо и я преучуква с личния си пистолет. Но всичко това е доста потулено и ние помним Димчо едва ли не като сексуален неудачник пишещ за голямата си платонична любов "Аз искам да те помня все така..." Кой знае колко много неща от истинската си биография е подменила тази хитруша Багряна. Вярвам ти безрезервно!




неща.
После е била учителка в Ямбол, та е имало еж - беж с Йордан Йовков и още един едновременно, ама на другия му забравих името, писател, ще се сетя.


А по- късно са се преместили в Търново родителите й и е учила и там, но след това.
цитирай
27. rosiela - Двеста на сто. И горните, и долните мерки.
15.09.2021 22:42
missana написа:
rosiela написа:
И за Багряна лъже. Не е учила в София, а в Сливен. Шитнали са я там родителите й, да й дойде акъла, но отдавна е променено като факт. Само че моите предци са били съседи с Шапкареви и знаят много неща, разказани лично.


Сигурен съм, обаче, че знае мерките на Корнелката.

цитирай
28. rosiela - Така е. Но Шолохов му е станал и зет.
15.09.2021 22:44
missana написа:
rosiela написа:
И да спре да лъже. Шолохов е една подлога на Сталин.
Другото не е интересно и не касае романа.




Даже знам още, че в края на 50 - те години е пишел, затворен сам в малка виличка на планина и са му носели храна и вода с хеликоптер. Да твори демек.
цитирай
29. missana - Шолохов беше любимец и на Брежнев, Роси!
15.09.2021 22:58
Бяха ни побъркали всеки петък с "Разораната целина" и "Тихият Дон". Аз и затова не понасям Шолохов, защото ни го натрапваха по комунистически. Комунистите решават, че някой ще е гений и ние трябва да приемем този факт. Така натрапиха и Маяковски - един бездарен поет. А горкият Пеньо Пенев така го е обработила комунистическата пропаганда, че кръстил сина си Владимир - като Владимир Маяковски. В онези времена е било модерно девойки да се кръщават с името Ленинка и Сталинка. Дори небезизвестната Кристалина Георгиева е кръстена като Сталинка. Един от най-некадърните ни републикански шампиони по шах се казваше Владилен Попов. Стана шампион, защото всичките му конкуренти ги взеха запас. Познавах го лично. И двамата работихме във в.24 часа. Завиждаше ми, че пиша 100 пъти по-добре от него. Името Владилен идва като съкращение от Владимир Илич Ленин = Влад- Ил-Лен. Всички комунисти са ненормалници и малоумници. На практика са латентни шизофреници.
цитирай
30. rosiela - Младене,
16.09.2021 07:50
Имаш пълно право. За Сталинка - Кристалина знаех, за другите - не и четох с голям интерес.
цитирай
31. missana - Така е, Роси!
16.09.2021 09:19
rosiela написа:
Младене, Имаш пълно право. За Сталинка - Кристалина знаех, за другите - не и четох с голям интерес.


Безочливите комуняги влязоха в църквите да се кръстят. Те, които твърдяха, че "религията е опиум за народите". Какво можем да очакваме от подобни продажници. Те собствените си родители предават, като примера с Митко Палаузов, който предава баща си на полицията и примера с Богомил Райнов, който се отказва от баща си, а също и с Тошо Тошев от в.Труд!
цитирай
32. vencivaleri1951 - Ще се задавите в злобата си
16.09.2021 14:04
Мисана, ти имаш стихотворения , които ми харесват, но то е въпрос на вкус. Ти си математик и разбираш що е координатна система. Знеш ли в тази ситема, къде е Шолохов, къде е Маяковски-къде сте вие с Роси. Това , че не ти харесва един автор, не значи още, че не съществува. И въобще има автори които в незряла възраст не бива да се четат, още повече задължително учат. Когато бях ученик предпочитах кримките на Агата Кристи, пред кримката на Достоевски-Престъпленише и наказание.
Въобще не ме интересуваха терзанията на Лазколников и чезненето му по Соня, а изках да разбера "какво се случва в Ориент експрес" И когато видях за първи път Шолохов не ми направи никакво впечатление, въпреки , че беше съвсем пресен нобелист . Вълнуваха ме други персонажи от круиза-Микис Теодоракис, Мелина Мелкури, Пикасо, Жан Габен...
Този круиз беше организиран от творческите съюзи на "леви" интелектуалци. Мен ме взе Слав Караславов , който бе с баща ми в една "дружинка" и го направи защото заради баща си /военен/ не можех да излезна навън. От руска страна имаше още "некадърници"-Евтушенко, Плисецкая, Бондерчук, Олег Стриженов...
Та всички тези леви некадърници от Европа и Съюза си спомням, че посрещнаха първото появяване на Шорохов в ресторанта на кораба с аплаузи-вероятно Путин беше ги подкупил , или Заплашил.
И ще завърша със следното: Нямам претенции, че разбирам от литература. Имам си автори , които харесвам/ще ви учуди, но повечето са западни/ и към които съм безразличен-някои от тях големи имена-Умберто Еко например. Никога не бих се изказал, че поет е некадърник-още повече за човек, който чете стиховете си в пълни зали и площади. За мен лош стих няма. Един човек да е чул признанието , изповедта на автора и да са му въздействали, значи не е напразен стихът. Вие с Роси можеда пишете големи стихове/не знам/ , но сте дребни човечета.
А за всичкознаещата
Светлана /дъщерята на Сталин-единствената дъщеря/ наистина има роман с нашумял автор и колега на Шолохов като кореспондент-еврей.
Сталин е против тази връзка, като претекст е възрастта му. Истината обаче е, че писателят е евреин. Романът продължава, докато авторът го прибират и обвиняват...Шолохов в това време е щастливо женен и с деца, едно от което ще направи наш бивш министър председател тъст-Антон Югов.
Та в годината на Данте , не е лошо да си припомните в кой кръг на Ада са завистниците и клеветниците
Бъдете здрави!
цитирай
33. missana - Ще ти отговоря не само от мое име, но и от името на Роси, Венци.
16.09.2021 15:09
За сетен път доказваш, че си комунист пар екселанс. Защото трудно понасяш чуждо мнение, особено когато е категорично изразено и не съвпада с твоето! Запрати ни с Роси чак в Дантевия ад. Но сме длъжни да ти благодарим, защото в този ад е много по-приятно да се живее отколкото във времената на мракобесния комунизъм. Това първо! А второ - успя набързо да ни произведеш в чин завистници. Венци, завиждам неистово на Маргото, още ли не си го разбрал. И как няма да й завиждам, като пред таланта й бледнеят Омир и Вергилий взети заедно! Значи, при това положение ми е простено да съм завистник. Завиждам и на всеки нобелов лауреат. За голям мой късмет в математиката няма нобелова премия, защото шведският математик Митаг Лефлер изчукал гаджето на Нобел. Он се сгнявил и отрязал всички математици. Явно Лефлер добре си е свършил работата. Направо мероморфно!!! А ти, като четеш толкова много Достоевски, би следвало да знаеш, че въпросният му герой се казва Разколников, не "Лазколников". Прочети още веднъж "Престъпление и наказание" и вече ще научиш правилното име.
цитирай
34. vencivaleri1951 - Ето още един пример за "дребен" човечец
16.09.2021 15:30
Нима не е ясно , че в случая има лапсус. Р е до Л на клавиатурата, а в случая не можеш и да го сбъркаш. Разколников идва от Разкол и според преподавателката ми по руски в Университета по тази причина персонажът е с тази фамилия. Пак е спорно-имах колега Разколникова-предките и са били староверци и от там Разколникови.
Мисана, идеологията не прави никого от нас по добър или по лош. Аз силно симпатизирам на Русия, но руска кола не бих повече купил, руска естрада не слушам, руски футбол не гледам. Ако говорим за комунисти, то повече симпатизирам на западните такива-изредих ти някои по горе -ще продължа със Сартър, Жерар Филип, Лорка, Джек Лондон, Хемингуей... и разбира се класиците Маркс и Енгелс.
Моята идейна насоченост е осъзната, а не емоция. Чел съм, гледал съм на живо и тогава съм се определил. В родата си имам три поколения преди мен левичари от една страна и три поколения със силна антикомунистическа насоченост от друга. Тоест аз съм избирал-един път родово, втори път като оформяне на собствения светоглед. За теб всеки руснак, или комунист е предпоставка за некадърност и глуповатост, без да се замислиш, че това /дори и в България е така/ е идеологя създадена проди всичко от силно образовани и заможни/някои неприлично заможни/ хора. В България е партия създадена от юристи, учители, издатели, университетски хора. Бонсистите нямат аналог у нас , въпреки опитите да властта да създаде и дясна студентска организация.
Ти си просто човек на клишето, а не на знанието. За теб идеологията е подобна на запалянковщината-еднопосочна. За теб опонента и на терена и в идейния спор е непълноценен и тъп. Ти не можеш да разбереш
различния от теб. Аз съм ритал за ЦСКА, внук ми /показвал съм фотографии тук/ е капитан в една от юношеските формации на Левски. Ходя на някои от мачовете му и му стискам палци, когато не играе с "моите"
Дъщеря ми за първи път не гласува за БСП и то бе логично. Градско момиче, добре образовано, в западна фирма-естествено бе да гласува за ДБ, а сега без да сме говорили съм сигурен че ще гласува за "Хавардци"-новото ляво, дано да е по читаво от моментното.
Енигма остава за мен , как изведнъж човек като остави партийния си билет и става веднага умен-Борисов, Цачева, Караянчева?
Аз приемам чуждото мнение и дори се мъча да разбера опонента си. Аз не приемам злобата, завистта , разрушението от лошите думи. Ето пак Росица. Преди дне писа нещо за дъщерята на Радев. Защо? Какво и е направило момичето, още повече , че не живее с баща си. Днес видях в мрежата сними на момичето, които "патрона" ти коментира. Ами красиво момиче, студентка във ВИТИЗ,на 20 и изглеждаща на 16, 17. Няма кой знае какви форми, та да разголи толкова , че да шокира Росица. Виж последната с подобен бански би шокирала...Това беше невъзпитано, но няма да го редактирам.
Защо казваш, че няма математици нобелисти. На прима виста се сещам за ...Сещам се за главния персонаж в "Красив ум" който е математик и получава Нобелова премия въпреки менталното си страдание.
Филмът е за действителен човек до колкото си спомням. Има не един математик.
И въобще сложно е това с науките. Кое е наука-според жена ми и майка ми-всичко е производно на философията. Философът пита и математикът, ботаникът, химикът...отговарят. Учител-ученик.
Едва ли тази клюка/или истина е причина да няма специално награда за математика. Нобел е бил умен човек и не би било трудно да предвиди, че подобно движение би увековечило изневярата , ако я е имало.

missana написа:
За сетен път доказваш, че си комунист пар екселанс. Защото трудно понасяш чуждо мнение, особено когато е категорично изразено и не съвпада с твоето! Запрати ни с Роси чак в Дантевия ад. Но сме длъжни да ти благодарим, защото в този ад е много по-приятно да се живее отколкото във времената на мракобесния комунизъм. Това първо! А второ - успя набързо да ни произведеш в чин завистници. Венци, завиждам неистово на Маргото, още ли не си го разбрал. И как няма да й завиждам, като пред таланта й бледнеят Омир и Вергилий взети заедно! Значи, при това положение ми е простено да съм завистник. Завиждам и на всеки нобелов лауреат. За голям мой късмет в математиката няма нобелова премия, защото шведският математик Митаг Лефлер изчукал гаджето на Нобел. Он се сгнявил и отрязал всички математици. Явно Лефлер добре си е свършил работата. Направо мероморфно!!! А ти, като четеш толкова много Достоевски, би следвало да знаеш, че въпросният му герой се казва Разколников, не "Лазколников". Прочети още веднъж "Престъпление и наказание" и вече ще научиш правилното име.

цитирай
35. missana - Ех, Глупчо!
16.09.2021 15:35
1997 написа:
може надълго и нашироко да се показваш, като нереализиран в политиката, шахмата и геометрията.
Само дето в рубрика "Поезия" това е спам, офтопик или просто не на място. Изглежда това е сериозна спънка- да си не на място.
От страничните ти интереси, на музата на поезията ще й стане скучно и ще отиде при Валери, където е добре приета и искрено обичана.


Там където аз съм цитиран, ти въобще не можеш да припариш, защото не ти достига от онова сивичкото...
цитирай
36. missana - Венци, комунист си до мозъка на костите. Доказваш го с етикетчетата, които тутакси лепваш.
16.09.2021 15:40
Както и в случая с "дребен" човечец. Е, нека съм дребен, но имам собствено мнение, а не като оня българин от вица, който все бил на мнението на съветския представител, защото не бил съгласен със собственото си мнение. Но поне на нещо ще те науча - да гледаш критично на нещата, а не да чакаш само директивите на Партията-майка...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5017987
Постинги: 2864
Коментари: 18568
Гласове: 3345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031