Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2022 21:34 - Поетичен цикъл: Най-несбъднатият, но единствен свят
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 2170 Коментари: 17 Гласове:
3

Последна промяна: 05.09.2022 21:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

ВИДЕНИЯ ОТ МИСЛИ

 

Пилея най-последните минути.
Прахосвам оскъднелите мечти.
Тъмнее в скелета на призрачната утрин
на бъдещето яркият мотив.

Сега се движа само машинално,
а вътре в себе си въртя се в кръг.
Превръща се красивото в баналност,
животът - във издънка на недъг.

Кандилото на слънцето догаря
в бърлогата на злите ветрове.
През треморни клепачи се отваря
окото свито в малък таралеж,

зад миглите - бодли пренаредени
от ничия, но тайнствена ръка
...И връщат се лъчите отразени
към черната космическа река...

 

 

ЗАКЛЕВАМ СЕ ПРЕД ТОГИТЕ НА ВЕТРОВЕТЕ                                                



Пътувам себе си в едно дъждовно утро,
самотен пътник през мъгла нетрайна.
Към теб стреми се мисълта нечута,
родена в изолатора, наричан "Тайна".

Камшиците на хиляди въпроси
шрапнелно удрят смуглата ми кожа:
Какво ли бъдещето хребетно ни носи
под валяка на своето подножие?!

Заклевам се пред тогите на ветровете,
че само ти си търсения Смисъл,
мъниче мое - ангелът след ледовете,
сковали най-възвишените мисли.

...И нека се издигнем към звездите,
обгърнати от светлия поток на Рая,
ще бъда сал върху флуида на мечтите -
Кон-Тики, за да стигнем до Безкрая...

   


ЗАТВОРЕНИ В МИГА

 

На колко си години не попитах,
по-важното е днес, че си до мене.
Това, че не говориш, си е чудо,
защото със мълчание те вземам

в ръцете си, но ти не проговаряй -
мълчи, магията дано да продължава.
Мълчи, сърцата си забързани да чуем,
кръвта, която в нас се утаява.

Защото тези мигове са наша вечност,
открадната от клюна на живота.
Поглъщат ни предишните моменти,
а следващите водят към Голгота.

Сега ще ми покажеш как се любиш.
По-млада си от мен и по-красива.
До седмата си лудост ще те вкусвам,
на осмата аз също ще се влюбя.

В очите ти загледан ще остана
и сърпа си луната ще извие...
Но моля те да остаряваш бавно -
във младостта ти искам да се скрия!

 

 

БЪДИ ЛАВИНА ОТ ЛЮБОВ

 

Бъди нестихваща лавина от любов!
Единствено тогава ще забравя
за младостта отминала - за тихия й зов,
за времето, което ни изпепелява.

Накарай ме да съгреша със дива страст,
табутата отхвърлил да те сграбча.
Във пристъпа на кипнала до пяна сласт
да любя тялото ти и от щастие да плача.

Да няма време и пространство, и Преди.
Да няма бъдеще, което ни ограбва.
Безсмъртната любима в този миг бъди,
защото само тя за Вечността ми трябва.

 

 

 

ЗА МЕН СИ

 

Сега си непокорна болка,
от спомена при мен дошла,
дете обикнало ме толкова,
че в миг разсея сивата мъгла.

И спрях сред топлите ти устни -
с дъха на пролетния цвят,
тъй кадифено меки, вкусни.
Със тях аз станах най-богат.

Събрах предишните си спомени
и ги захвърлих във вързоп
за някой преминаващ скитник,
поискал моя стар живот.

Останах в тази нова ера -
създадена от мен и теб.
Светът превърна се в химера
и сякаш мълком ни прокле.

Но щастието да сме двама,
насред вселена вечно зла,
си струва всичко да забравим
прегърнати в една сълза.
   




ПОСЛЕДЕН ВАЛС


Бъди последното му вдъхновение,
Кралице моя, в мрака на нощта.
На валс те кани Непотребния,
приют намерил само в гибелта.

Ще хванеш ли ръцете му протегнати
за танц прощален в този късен час.
Да се докосне с теб до звездното,
да чуе бездиханния ти глас.

Кажи, любов ли е или магия,
телата ви от транс да затрептят.
Или проклятие на Кронос Злия
над най-несбъднатия, но единствен
                                                           Свят!

   



Гласувай:
3



1. rosiela - Младене,
05.09.2022 22:00
подредил си ги великолепно. Вълшебство до вълшебство.
цитирай
2. zemja - Мисана,
05.09.2022 22:41
Подбрал си най-добрите думи и метафори, за да ни кажеш, че даже да води към Голгота, Любовта е единственият мечтан свят за човека.
Прекрасно е да вярваш в това!
цитирай
3. rosiela - Земя,подбрал ги е от предна наша обща книга.Да ти подскажа малко.
05.09.2022 22:50
zemja написа:
Подбрал си най-добрите думи и метафори, за да ни кажеш, че даже да води към Голгота, Любовта е единственият мечтан свят за човека.
Прекрасно е да вярваш в това!

цитирай
4. kvg55 - missana,
05.09.2022 23:01
Аз имам съвсем друг поглед за отношенията между мъжа и жената.
цитирай
5. morskipesni - Да, машината за бездарие се върти като маймуна
05.09.2022 23:27
"Сега се движа само машинално,
а вътре в себе си въртя се в кръг. "

За зрителите, комедия. За маймуната-валяк.
Голгота някак не приляга на юди и маймуни.
цитирай
6. missana - Сърдечно ти благодаря, Роси!
05.09.2022 23:49
rosiela написа:
Младене, подредил си ги великолепно. Вълшебство до вълшебство.


Както за хубавите слова, така и за подреждането, защото всъщност то беше осъществено точно от теб.
цитирай
7. missana - Благодаря ти, Земя! Правиш много точен извод. Не може да е другояче!
05.09.2022 23:51
zemja написа:
Мисана, Подбрал си най-добрите думи и метафори, за да ни кажеш, че даже да води към Голгота, Любовта е единственият мечтан свят за човека.
Прекрасно е да вярваш в това!


П.П. Изборът на стиховете ми е на Роси, за което съм й дълбоко благодарен, защото тя винаги избира най-добрата извадка от нещата ми.
цитирай
8. missana - Благодаря ти, Краси! Досещам се.
05.09.2022 23:58
kvg55 написа:
missana, Аз имам съвсем друг поглед за отношенията между мъжа и жената.


Нали татко Маркс учи, че жените при комунизма ще са общи. В този смисъл комунизмът прави опит да създаде нещо като свръхмюсюлманство в брака. Това е единственият пункт в комунистическото учение, с който съм съгласен - жените да са общи, за да им се радват поравно всички мъже. Татко Маркс е реализирал тази своя идея със слугинята и това е хвърлило в потрес Жени Маркс. Предполагам, че се е наложило Енгелс да я утеши докрай!!!
цитирай
9. missana - Свръхнадареният Морски вой! То бива талант, бива, ама пред твоя всички
06.09.2022 00:04
morskipesni написа:
Да, машината за бездарие се върти като маймуна
"Сега се движа само машинално,
а вътре в себе си въртя се в кръг. "

За зрителите, комедия. За маймуната-валяк.
Голгота някак не приляга на юди и маймуни.

трябва да сведат глава, включая и мъртъвците. Да не говорим за Вознесенски и Евтушенко. Добре ли е да си личен асистент на майка си и да цицаш пенсийката й до дупка? Горката старица. Не е никак за завиждане. Интересно ми е само как ли изтърпява точно тази дарба на сина си...? Единствената!!!
цитирай
10. iw69 - Наистина хубави стихове!
06.09.2022 09:41
Ала за съжаления в днешния меркантилен свят, където всичко е превърнато в стока от търгашите, и любовта дори е вече комерсиализирана в повечето случаи.
цитирай
11. morskipesni - И "обидите" ти бездарни, маймуно.
06.09.2022 11:38
Сега разбрах защо си злобен, душевно осакатен, оскотял. Оставил си майка си да умре като куче, сега усещаш примитивно, смътно, подло угризение- но вече е късно. Е, няма как да не бъдеш наказан. В тоя живот ще е така, после както Бог реши.
Колкото до моите дела и майка ми, тя се радва на добро здраве и много солидна сума, която съм внесъл на нейно име от Германия. Ако трябва, ще бъда и личен асистент- и в това нищо срамно няма, но дано не се налага.
Маймуно, маймуно!
цитирай
12. missana - Благодаря ти, Ив!
06.09.2022 20:08
iw69 написа:
Наистина хубави стихове! Ала за съжаления в днешния меркантилен свят, където всичко е превърнато в стока от търгашите, и любовта дори е вече комерсиализирана в повечето случаи.


Прав си, че днешното време не е за поезия, но и не може да се очаква да дойде по-добро. Честит големият празник - Съединението.
цитирай
13. missana - Добра характеристика си правиш. Както е казано - "писаното остава".
06.09.2022 20:15
morskipesni написа:
И "обидите" ти бездарни, маймуно. Сега разбрах защо си злобен, душевно осакатен, оскотял. Оставил си майка си да умре като куче, сега усещаш примитивно, смътно, подло угризение- но вече е късно. Е, няма как да не бъдеш наказан. В тоя живот ще е така, после както Бог реши.
Колкото до моите дела и майка ми, тя се радва на добро здраве и много солидна сума, която съм внесъл на нейно име от Германия. Ако трябва, ще бъда и личен асистент- и в това нищо срамно няма, но дано не се налага.
Маймуно, маймуно!


Майка ми почина през 2017г. и каквото е трябвало съм сторил за нея. Нямам и милиграм угризение. Никога не съм посягал към пенсията й, защото съм материално обезпечен. Но за теб ми е жал. И най-вече за майка ти. Да е жива и здрава и да й повишават пенсията по-честичко, та да стига за двама ви!

П.П. А за угризенията съм наясно, че такива нямаш и никога не си имал. Няма и да имаш!
цитирай
14. rosiela - МОРСКИ ПЕСНИ И ГЕРМАНИЯ?!
06.09.2022 21:07
РАЗСМЯ МЕ ОТ СЪРЦЕ ТОЗИ ЖАЛЪК ЧОВЕЧЕЦ!
цитирай
15. missana - Явно се е поболял човечецът, Роси, та Германия му се присънва.
06.09.2022 21:34
rosiela написа:
МОРСКИ ПЕСНИ И ГЕРМАНИЯ?! РАЗСМЯ МЕ ОТ СЪРЦЕ ТОЗИ ЖАЛЪК ЧОВЕЧЕЦ!


Както казва народът - "гладна кокошка просо сънува".
цитирай
16. kvg55 - До 8. missana
06.09.2022 22:59
Ха-ха-ха!
Не в този смисъл. Ти гледаш на жените като поет – романтично, поетично и прочие загадъчно.
цитирай
17. missana - Краси, някои жени заслужават тази гледна точка. Мъжете са длъжни да ги оценят!
07.09.2022 08:17
kvg55 написа:
Ха-ха-ха!
Не в този смисъл. Ти гледаш на жените като поет – романтично, поетично и прочие загадъчно.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5122030
Постинги: 2918
Коментари: 18874
Гласове: 3355
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930