Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02 01:16 - В ПАМЕТ НА ЛЕВСКИ
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 759 Коментари: 22 Гласове:
5

Последна промяна: 19.02 01:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Сега е много модерно да се говори за турско владичество. Робство нямало. Кириак Стефчовците са се разшетали и изпълняват поръчки отвън - щедро спонсорирани от външни централи със Соросоидални профили. Правят се анализи с цел научни обосновки на новата терминология. Пишат се лъскави томове. За жалост и г-н Стефан Цанев, когото дълбоко уважавам, попадна в тази графа. А случайно или не, пиесите му се радват на голям успех в братска Турция. Казвам братска, защото понастоящем тази страна е в много топли отношения с правоприемницата на СССР, т.нар. Руска федерация. На Джордж Оруел дължим термини като "оператор на котел" за класическия огняр. Можем да наречем и теляка "рехабилитатор в банята", но това променя ли същността на въпросните професии?  Моят отговор е - категорично не! Робството си е робство, дори да го наричаме турско владичество или османско присъствие. Тук си спомням вица за отчаян съпруг, който искал да лекува жена си от безплодие. Пратили го при баш-лечителя - някакъв си овчар. Носела се славата му, че безплодните раждали след компетентното му лечение. Та овчарят запретнал ръкави, заголил срамната област на жената, а после донесъл гюм с прясно мляко. И започнал лечението: топне инструмента си в млякото, а после го слага в жената и т.н., докато изтече необходимото време за "високо професионалното" лечение. Гледал го смаяният съпруг, гледал го, и по някое време възкликнал: докторе, ако не беше това мляко, това си е живо еване...!
       Но да се върнем към фамозното българско освобождение от робството. Имаме си две имена святи - Левски и Ботев. Възпявани не само от нашия народ, но и от чужденци, писали паметни слова и книги за тях. Левски обикалял градове, села и паланки и застраховал силово родните чорбаджии, защото и по онова време те ставали милионери, заделяйки от парите си за закуска, подобно на Маргарит Мицев. Доброволно нищичко не давали. Затова Левски с прякор ДЯКОНА и своя свита, им тургал кютека и прибирал парата. Така той се явил като предтеча на съвременните силови застрахователи, но за разлика от тях прибраните пари отивали за народното благо. В опит да му подражават те също си сложиха прякори: ЛИСИЦАТА, КРОКОДИЛА, КРУШАТА и пр. Левски организирал около 200 революционни комитети в снагата на родината. Но се случило нещо много странно. По-голямата част от тези комитети просъществували единствено в историческите хроники, а събраните от него народни пари най-внезапно и незнайно как, изчезнали. Останало само тефтерчето на Левски, от което е видно, че той е държал най-строга сметка за всеки грош поотделно и нищичко не си е присвоил. С малкото оцелели средства било закупено оръжие - полугодни пушки кремъклийки и знаменитото черешово топче. Но това каква работа е можело да свърши срещу аскера - редовната турска армия, въоръжена до зъби с най-модерно за времето си оръжие? Очевидно никаква. Ето защо вдигналите се по времето на априлското въстание българи са били безумно смели хора. Трябва да се гордеем с тях, защото те, със съзнанието на едни мъченици, са обрекли себе си и семействата си, на сигурно заколение и смърт, нещо което ние - техните потомци, не сме в състояние вече да сторим. Това е наистина величав подвиг. Саможертвата на Ботев е не по-малко шокираща. Той е знаел, че се отдава на напълно обречена кауза, но целта му е била да пробуди в европейците и Русия реакция срещу поробителите ни. В този смисъл априлското възстание е изиграло своята роля. Най-после България е била забелязана като съществуваща на световната карта. Това обстоятелство, заедно с подвига на нашите опълченци на Шипка, както казва и Вазов в "Епопея на забравените", измиват срама от челото ни.
       Мисля, че е крайно време, вместо да издигаме паметници на американските летци, донесли смърт и разрушение на страната ни, да издигнем в центъра на София /на мястото на паметника на съветската армия/ огромен паметник на Тамерлан - великият монголски завоевател. Защото той е първият отмъстител за нашето робство, пленявайки поробилият ни турски султан Баязид, и затваряйки го в т.нар. Тамерланова желязна клетка, където той издъхва след близо 6 месечно пребиваване - от октомври до април, а пред очите му монголците изнасилвали жените от харема му. Така братята монголци, от чиито орди вероятно произхождаме и ние, символично са ни подали ръка в нещастието. Нека всеки българин, който има път към Самарканд, да посети гробницата на Тамерлан и да остави в знак на признателност поне едно цвете върху паметната му плоча.
  

П.П. Руският шахматен композитор Карл Яниш /1813 - 1872/ успява да състави през 1849г. шахматна задача, чрез която да прослави клетката на Тамерлан. Тази задача прославя и самия Яниш. Нейното условие е: белите започват и обявят в 10 хода мат на черния цар, като този мат трябва да задушен /тоест мат етуфе/. На линка по-долу:

https://www.shahimat.org/shahmatnyie-istorii/karl-yanish/

ще имате възможност да се запознаете, както с биографията на Яниш, така и с неговата задача. Началната и финалната позиция на задачата са изобразени на диаграми. Именно финалната позиция - задушеният мат, изобразява клетката на Тамерлан. Този тип шахматни задачи са известни като изобразителни задачи, тоест скахографически задачи.

 




Гласувай:
5



1. vencivaleri1951 - Мисана, наши автои и интелегенти са писали и за фашистко робство, други за съветско...
19.02 01:42
По време на колониализма например англичаните са правели зверства не по малко от Османската империя Продавали са дори в робство В началото и османлиите са го правели Османската империя е религиозен колониализъм Приемаш ислама и си равноправен не го ли приемеш си рая и плащаш допълнителен данък О собственост не те лишават, не ти забраняват да учиш където си искаш и да се преместиш където пожелаеш Не малко българи са поемали отговорни постове в Цариград, вкл и гуруто на Левски Раковски/той за мен е най-просветения революционер/
В древността е имало различни роби някои са били влиятелни и ползвали обилно материални блага Други са били обществени роби Тоест роби на държавата-способни хора-мислители, учители, инженери и строители ...Те са били собственот на държавата
Те са нямали собственост и самите са били собственост Примерно някой доказал се учител в дадено семейство се купува от друго семейство, за други деца , или от държавата Императорът е имал роби, които са сядали на масата му , но макар и влиятелни, всеки римлянин е бил над тях
Ето сега е модерно русороби...Всичко това е емоционално Под туска власт да, роби не. Дори крепостни не сме били при турците Били сме крепостни на българската аристокрация някога, на турците не По безправни сме били повечето българи при Симеон, отколкото при султаните, особено последните 1-два века
Припомни си Борис първи, който е светец Какво прави дори с крепосните на Расате-избива ги заедно с животните -тоест остава го без собственост и сляп
Провинява се болярин-как го накават извън смърт Ами предават анода му на някой друг територия , хора добитък...
цитирай
2. rosiela - Младене,
19.02 08:58
напълно съгласна.
цитирай
3. missana - Сърдечно ти благодаря, Роси!
19.02 13:56
rosiela написа:
Младене,
напълно съгласна.

цитирай
4. radostinalassa - "Така братята монголци, от чиито орди вероятно произхождаме и ние, символично са ни подали ръка в нещастието"....
19.02 15:57
Ти сериозно ли го написа? Не се занимавай толкова с история, а се заеми с генетиката. У нас има 1-3 % монголски гени. Такива няма много и в Русия.
А Левски никак не ми прилича на монголец.
цитирай
5. missana - Благодаря ти за вметката, Радостина!
19.02 16:43
radostinalassa написа:
"Така братята монголци, от чиито орди вероятно произхождаме и ние, символично са ни подали ръка в нещастието"....
Ти сериозно ли го написа? Не се занимавай толкова с история, а се заеми с генетиката. У нас има 1-3 % монголски гени. Такива няма много и в Русия.
А Левски никак не ми прилича на монголец.


Ние се тупаме по гърдите, че сме българи. Българите, по-точно прабългарите, са монголоиден тип. За жалост теса били претопени от славяни и печенеги. Днешното българско племе е печенегско по произход. От българите на Аспарух не е останало нищо освен фамилията Аспарухов, която свързваме с гениалния Гунди, за разлика от питекантропа Сточков- футболист, който не може да се мери дори с кутрето на Гунди. Но се отклоних от темата. Та истината е следната - съвременните българи са с неустановим произход - предполагам печенежки. Дори и Господ да слезе и направи дисертация за произхода на българите, няма да може да я защити.
цитирай
6. missana - Към №1: Благодаря ти за този много интересен коментар, Венци!
19.02 16:58
Съгласен съм с основните неща в него.
цитирай
7. radostinalassa - 5. missana - Благодаря ти за вметката, Радостина!...
19.02 17:05
Наистина трябва да се заемеш с генетиката. Тя повелява друго за произхода ни.
цитирай
8. missana - И какъв е произходът ни? Кажи директно хипотезата си.
19.02 21:09
radostinalassa написа:
5. missana - Благодаря ти за вметката, Радостина!...
Наистина трябва да се заемеш с генетиката. Тя повелява друго за произхода ни.

цитирай
9. zemja - Владичество, не робство!
20.02 02:59
И Александър Мкедонски, и Тамерлан, и всички велики завоевтели са покорявали земи и народи. Защо при тях не се говори за робство?
Понятието "роб" изисква лишавне от права и имот. Една държава не може да бъде роб!
Приемам за научно обосновано твърдението, че България е била под османсо владичетво. Не – робство!
цитирай
10. missana - Благодаря ти, Земя!
20.02 11:49
zemja написа:
Владичество, не робство!
И Александър Мкедонски, и Тамерлан, и всички велики завоевтели са покорявали земи и народи. Защо при тях не се говори за робство?
Понятието "роб" изисква лишавне от права и имот. Една държава не може да бъде роб!
Приемам за научно обосновано твърдението, че България е била под османсо владичетво. Не – робство!


За мен е робство, защото турчинът е можел да влезе в къщата ти, да оправи жената ти и да си вземе каквото си поиска. Да не говорим за това как са набирали еничарите.
цитирай
11. radostinalassa - Този отговор устройва ли те?...
20.02 13:48
shtaparov -Колкото Александър Велики и Наполеон са били монголоиди,точно толкова и ние сме били. За хан Александър все пак съм чел в древен извор от VIII-IX век, но за "хан" (респ. "кан") Кубрат или Аспарух няма и сянка от такъв извор! В древните извори ясно е записан произхода на Българите и не е нужно да ходим до Азия за да го намерим: дедите ни са тук от десетки хиляди години а нашия народ от поне 5000,ако не и от 8000 години!
цитирай
12. radostinalassa - Аз знам , че когато Аспаруховите българи са дошли тук...
21.02 09:52
те не са били посрещнати враждебно. Не е имало битки.Връзките между тукашните и новодошлите не са били прекъсвани. Имали са общ език, религия, обичаи и генетика.
Ст.Загора и Пловдив са градове на 8000 години.
цитирай
13. missana - Към 11 и 12: Радостина, не можеш да не си даваш сметка, че колкото днешните македонци имат
21.02 10:40
общо с македонците на Филип и Александър, толкова и днешните българи имат общо с българите на Кубрат и Аспарух /Исперих/. От онези българи и помен не е останало. Днешните българи са се пръкнали от печенегите. С това поне съм наясно.
цитирай
14. radostinalassa - 13. missana - Най - напред руските князе са ги победили...
21.02 13:39
Къде изчезнаха печенезите?
Останките от печенегите навлизат дълбоко в степите и никога повече не се опитват да атакуват Русия. Техният водач княз Тирах напада България, след това Византия, но изнемогва в непрекъснати битки и постепенно войската му се разпада. Някои отиват да служат като наемници във византийските, унгарските и руските войски. Други печенеги се преместиха на югоизток, където се сляха с други националности.

Съвременни потомци на печенегите


Те станаха предци на карапалкапите, башкирите, гагаузите (тюркски народ, живеещ в Бесарабия, Одеска област на Украйна, на територията на Молдова като част от автономната територия на Гагаузия). Киргизката голяма фамилия Бечен води началото си от печенегите.
цитирай
15. radostinalassa - Усети ли разликата?...
21.02 19:03
Печенегите са се били с българите, а Аспаруховите войници са били приети като свои.
цитирай
16. missana - Не разбрах от кого са приети като свои Аспаруховите войници?
22.02 01:18
radostinalassa написа:
Усети ли разликата?...
Печенегите са се били с българите, а Аспаруховите войници са били приети като свои.


Би ли ми обяснила по-подробно какво искаш да кажеш?
цитирай
17. radostinalassa - 16. missana - Не разбрах от кого са приети като свои Аспаруховите войници?...
22.02 12:05
Стара Загора е град на 8000 години. Тук винаги са живеели българите. Според тебе кой друг може да е живеел тук?
цитирай
18. missana - 8000 години е повече от възрастта на комплекса в Гиза.
24.02 00:28
radostinalassa написа:
16. missana - Не разбрах от кого са приети като свои Аспаруховите войници?...
Стара Загора е град на 8000 години. Тук винаги са живеели българите. Според тебе кой друг може да е живеел тук?


На кой извор се позоваваш, Радостина? Не вярвай с лека ръка на измишльотини.
цитирай
19. radostinalassa - 18. missana - 8000 години е повече от възрастта на комплекса в Гиза..
24.02 16:53
Евреите са смес между бели и негри, точно като палестинците.
Тук на всяка спирка пише - Град на 8000 години! Учените са сбъркали? Не вярвай в това.
цитирай
20. missana - Вече не зная в какво да вярвам. Дано си права!
24.02 20:02
radostinalassa написа:
18. missana - 8000 години е повече от възрастта на комплекса в Гиза..
Евреите са смес между бели и негри, точно като палестинците.
Тук на всяка спирка пише - Град на 8000 години! Учените са сбъркали? Не вярвай в това.

цитирай
21. vladtepes - За Османската империя
24.02 23:39
Османската империя е била първата социална държава в Европа с гарантиран жизнен минимум - всеки поданик е имал право на парче земя за да се изхранва, алтернативна военна служба ангария, програма за образование и заетост девширме с гарантирана реализация в армията, двореца или администрацията, развита мрежа от културни институции хареми, в които младите жени са получавали образование и са създавали изкуство, обществени защитници - арменските епископи от 1461г. Министърът на културата къзлар ага е бил трети след султана и везира. Имало е относителна социална справедливост - султанът е раздавал земя за ползване според заслугите без собственост и за нарушения е отнемана. Още се говори за дейността на обществените защитници - "Оплачи се на арменския поп".
цитирай
22. missana - Чудесен коментар, Владтепес! В Хатихумаюна има доста хуманни неща.
25.02 14:46
vladtepes написа:
За Османската империя
Османската империя е била първата социална държава в Европа с гарантиран жизнен минимум - всеки поданик е имал право на парче земя за да се изхранва, алтернативна военна служба ангария, програма за образование и заетост девширме с гарантирана реализация в армията, двореца или администрацията, развита мрежа от културни институции хареми, в които младите жени са получавали образование и са създавали изкуство, обществени защитници - арменските епископи от 1461г. Министърът на културата къзлар ага е бил трети след султана и везира. Имало е относителна социална справедливост - султанът е раздавал земя за ползване според заслугите без собственост и за нарушения е отнемана. Още се говори за дейността на обществените защитници - "Оплачи се на арменския поп".

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 6416663
Постинги: 3565
Коментари: 22827
Гласове: 3620
Архив
Календар
«  Март, 2026  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031