Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2022 20:49 - ПОД СЕНКИТЕ НА ЗВЕЗДИТЕ - поетичен цикъл
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 792 Коментари: 8 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ПОД СЕНКИТЕ НА ЗВЕЗДИТЕ







Изкачваш се между звездите,
сред техния зловещ отблясък.
Космическата пустош
те засища
със черната си пепел
непонятна.
Сред галактична гара,
на перона,
кремиран мъж
с ръката си ти маха.
Позна ли го
без огледало -
милиардите медузи
го очакват.
Медузите,
изсмукващи живота,
със светлината си неземна
греят.
За тях си само
малка земна мравка -
случайност гърбава
и непотребна.
А някъде над теб развява
космическият вятър
черна грива.
Звездите греят
със зловещ отблясък
и ронят прах
от току-що
кремирани.















ЗА КОЙ ЛИ ПЪТ







Камък по небето хвърляш,
но теб ще удари.
Бумеранги от мисли
главата ти искат...
Трън от полето
по вятър ти маха.
С крива осанка
ти се усмихва.
Пак се прераждаш -
в плевел поникваш.
Мечта задушаваш -
смок се увиваш...
Живота не стигаш.
Времето бърза
не те и поглежда.
Всичко несбъднато
наричаш надежда.
В танца на мълнии
щастие търсиш.
В смерча от чувства
лек се усещаш.
Самотно махало -
сърцето люлееш.
На завет зад вятъра
поляна намираш.
В спомен полягаш,
насред полъх
умираш.

 














ЗА ДА СЪМ С ТЕБ








Морето е закотвено пред мен -
огромно, вятърно и сиво.
Вълни играят си с един случаен ден
от бъдещето мълчаливо.

И между гребените им изникваш ти -
изящна малка статуетка.
Пресята в пясъка на толкова мечти -
бленувана и весела кокетка.

Пробуждаш жаждата в душата -
надеждата за нови светове.
Застинала на стремето на вятъра -
танцьорка пред космическата цев.

Безсмислието на мига ми носиш -
пробило айсберга на вечен лед.
Захвърлям аз хайвера на живота -
отхвърлям Смисъла, за да съм с теб.













НОКТЮРНО








Край мен се нажежават световете,

примамлива за тях кръвта ми свети.
И аз на глас над себе си се смея
с надеждата, че пак ще оцелея...
А по лъча, пробол ме с тънка шпага,
се втурва мисълта ми да избяга
към пещерата тъмна на небето.
Дъждът почуква с хиляди монети
и слепи просяци ръце протягат -
звъна невидим те дано да хванат.
Дъждът руши последните окови -
след миг ще бъда може би свободен!
...И пътят ми ще продължи нагоре
в нощта, изсечена от черни борове...


 



Гласувай:
3



1. iw69 - „...надеждата за нови светове...“
05.10.2022 21:05
А дали един друг, по-хубав свят няма също да е достатъчен за да “Пробуди жаждата в душата“!?
цитирай
2. missana - Благодаря ти, Ив!
05.10.2022 21:42
iw69 написа:
„...надеждата за нови светове...“ А дали един друг, по-хубав свят няма също да е достатъчен за да “Пробуди жаждата в душата“!?


Според мен такъв нов свят ще е дори предостатъчен!
цитирай
3. rosiela - Младене,
05.10.2022 22:59
направо са разтърсващо силни.
цитирай
4. kvg55 - missana,
05.10.2022 23:22
Да, холивудските "звезди" хвърлят доста усойна сянка.
цитирай
5. missana - Сърдечно ти благодаря, Роси! Трогнах се силно от коментара ти.
05.10.2022 23:25
rosiela написа:
Младене, направо са разтърсващо силни.

цитирай
6. missana - Благодаря ти, Краси!
05.10.2022 23:26
kvg55 написа:
missana, Да, холивудските "звезди" хвърлят доста усойна сянка.



А щом холивудските звезди хвърлят такава сянка, представяш ли си истинските звезди каква сянка хвърлят?!
цитирай
7. zemja - !!!!!!!
06.10.2022 06:38
Под тези стихове не е нужен коментар, а дълбок размисъл– за нажежените край теб светове; за дъжда, който руши оковите и ти носи свобода; за любовта, която не търси смисъл, за да я има...
Казал си го по неповторим начин, Мисана!
цитирай
8. missana - Благодаря ти от сърце, Земя, за този толкова хубав коментар!
06.10.2022 09:12
zemja написа:
!!!!!!! Под тези стихове не е нужен коментар, а дълбок размисъл– за нажежените край теб светове; за дъжда, който руши оковите и ти носи свобода; за любовта, която не търси смисъл, за да я има...
Казал си го по неповторим начин, Мисана!


Пожелавам ти да си вдъхновена и много щастлива!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5076596
Постинги: 2908
Коментари: 18817
Гласове: 3351
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930