Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2021 20:03 - Можете ли да решите уравнението:
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 3190 Коментари: 25 Гласове:
2

Последна промяна: 31.07.2021 20:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
x2 = x  ?

Опитайте силите си.



Гласувай:
7



1. rosiela - Младене,
31.07.2021 20:07
четири х.
цитирай
2. starforlife - Този път задачате ти е прекалено лесна, но ми е интересно колко (особено от онези с претенциите за интелигентност) няма да могат да я решат на мига.
31.07.2021 20:11
Колкото до предходната ти и коментарът ти до мен, то "държа" да кажа следното:

~ Кодът, който тогава написах за времето за писане (2-3 мин.) БЕШЕ ПОДВЕЖДАЩ и "целеше" да провери УЖ познатите (и роднини - и роднини) Програмисти на нЕкои.
Правилният отговор беше (е) този и естествено беше написан първи, пуснат при теб, а на мига реших това, което току що казах и го редактирах:
for (let i = 4; i <= 9; i++) {
first_product = i * i
first_digit_first_product = Math(first_product / 10)
second_digit_first_product = first_product % 10
if ((first_digit_first_product == i) || (second_digit_first_product != i))
continue

second_product = first_product * first_product
first_digit_second_product = Math(second_product / 100)
rest_digits_second_product = second_product % 100
if ((first_digit_second_product == i || first_digit_second_product == first_digit_first_product) || (rest_digits_second_product != first_product))
continue

last_product = second_product * second_product
first_digit_last_product = Math(last_product / 100000)
second_digit_last_product = Math(last_product / 10000) % 10
third_digit_last_product = Math(last_product / 1000) % 10
rest_digits_last_product = last_product % 1000
if ((first_digit_last_product == second_digit_last_product || first_digit_last_product == third_digit_last_product || second_digit_last_product == third_digit_last_product) || rest_digits_last_product != second_product)
continue
console(''+i+'x'+i+'='+first_product)
console(''+first_product+'x'+first_product+'='+second_product)
console(''+second_product+'x'+second_product+'='+last_product)
}

МОЖЕШ ЛИ ДА СЕ СЕТИШ КАКВА Е РАЗЛИКАТА ДО ОНЗИ ТОГАВА?

~ Задачата ти и тогава беше крайно лесна и се решаваше наум за по-малко от минута, защото НИЕ, дето "сме" тъпи, мигноведнагически разсъждаваме така:
- първото число няма как да е под 4, защото произведението му със самото себе си няма да е двуцифрено число
- няма как да е над 5 пък, защото всичко от 6 и нагоре за 2-рия ред ще доведе до 4 цифрено, а не 3 цифрено число
- и остават само 4 и 5 и уточняването кой е верният отговор е въпрос на минута елементарни сметки наум.
цитирай
3. missana - Роси, ти се досети за отговора и то по гениален начин.
31.07.2021 20:36
rosiela написа:
Младене, четири х.


Браво!
цитирай
4. missana - Благодаря, Жоро! Сегашната задача си е доста трудна.
31.07.2021 20:55
[quote=starforlife] Този път задачате ти е прекалено лесна, но ми е интересно колко (особено от онези с претенциите за интелигентност) няма да могат да я решат на мига.
Колкото до предходната ти и коментарът ти до мен, то "държа" да кажа следното:

~ Кодът, който тогава написах за времето за писане (2-3 мин.) БЕШЕ ПОДВЕЖДАЩ и "целеше" да провери УЖ познатите (и роднини - и роднини) Програмисти на нЕкои.
Правилният отговор беше (е) този и естествено беше написан първи, пуснат при теб, а на мига реших това, което току що казах и го редактирах:
for (let i = 4; i <= 9; i++) {
first_product = i * i
first_digit_first_product = Math(first_product / 10)
second_digit_first_product = first_product % 10
if ((first_digit_first_product == i) || (second_digit_first_product != i))
continue

second_product = first_product * first_product
first_digit_second_product = Math(second_product / 100)
rest_digits_second_product = second_product % 100
if ((first_digit_second_product == i || first_digit_second_product == first_digit_first_product) || (rest_digits_second_product != first_product))
continue

last_product = second_product * second_product
first_digit_last_product = Math(last_product / 100000)
second_digit_last_product = Math(last_product / 10000) % 10
third_digit_last_product = Math(last_product / 1000) % 10
rest_digits_last_product = last_product % 1000
if ((first_digit_last_product == second_digit_last_product || first_digit_last_product == third_digit_last_product || second_digit_last_product == third_digit_last_product) || rest_digits_last_product != second_product)
continue
console(''+i+'x'+i+'='+first_product)
console(''+first_product+'x'+first_product+'='+second_product)
console(''+second_product+'x'+second_product+'='+last_product)
}

МОЖЕШ ЛИ ДА СЕ СЕТИШ КАКВА Е РАЗЛИКАТА ДО ОНЗИ ТОГАВА?

~ Задачата ти и тогава беше крайно лесна и се решаваше наум за по-малко от минута, защото НИЕ, дето "сме" тъпи, мигноведнагически ра

цитирай
5. starforlife - ~ 6. missana
31.07.2021 21:00
Трудна?!
Шегуваш ли се или аз нещо не съм разбрал условието?
Защото изказано с думи аз го разбирам (условието) така (ще го напиша образно):
Кое е това число, което повдигнато на квадрат дава резултат себе си?
Повтарям, написах го образно, не претендира изречението ми за точност и правилност на изказа.
цитирай
6. missana - Абсолютно правилно си разбрал условието, Жоро.
31.07.2021 21:21
starforlife написа:
~ 6. missana Трудна?!
Шегуваш ли се или аз нещо не съм разбрал условието?
Защото изказано с думи аз го разбирам (условието) така (ще го напиша образно):
Кое е това число, което повдигнато на квадрат дава резултат себе си?
Повтарям, написах го образно, не претендира изречението ми за точност и правилност на изказа.


Макар че в твоята формулировака сякаш се предспоставя единственост на въпросното число. А решенията са повече от едно. Големият въпрос е да се намерят всичките.
цитирай
7. zemja - ???
31.07.2021 21:31
1 на квадрат е равно на 1
0 на квадрат е равно на 0.

Твоите задачи са ведър поток в Блога, Мисана.
Здрав да си!

цитирай
8. missana - Благодаря, Земя! Ти реши част от задачата.
31.07.2021 21:34
zemja написа:
??? 1 на квадрат е равно на 1
0 на квадрат е равно на 0.

Твоите задачи са ведър поток в Блога, Мисана.
Здрав да си!

Посочи две нейни решения. Факт! Но освен тези решения има и други.


цитирай
9. starforlife - ~ 8. missana
31.07.2021 23:07
Е не - за моето мислене и мозък не предопределя това.
Естествено, че веднага 0 и 1 изникнаха като решение, но репликата ти ме накара да се замисля за две неща:

- 1-во: Колко от околните знаят как е "вклинено" числото (не цифрата) 1 в съзнанието ни и оттам колко след първоначално изникналият отговор биха достигнали и до този, че 0 също е такъв?
Говоря за Психология, а не Математика (вече, отгоре).

- 2-ро: Колко от околните знаят за противоречията в Математиката и оттам биха се замислили за това до какво може да доведат чисто математически "размишления" от вида:
Х^2=Х
Х^2-Х=0
Х.(Х-1)=0

И вече съзнавайки евристично базирания момент в предположението и отсъствието на доказателствен, научен смисъл, драсвам кода
x = 0
while (true) {
if (x * x != x)
break
console("" + x + " ^ 2 = " + x)
x++
}
console("КОНЕЦЬ" - хаааааа ха ха ха)
цитирай
10. missana - Жоро, нещата стоят така.
31.07.2021 23:18
starforlife написа:
~ 8. missana Е не - за моето мислене и мозък не предопределя това.
Естествено, че веднага 0 и 1 изникнаха като решение, но репликата ми ме


В училищата са ни учили, че квадратните уравнения имат две различни решения или едно двукратно решение, т.е. съвпадащо със себе си. Караха ни да зубрим наизуст буквената формула за намиране на тези решения. В конкретната задача тези две решения се виждат от самолет и без тази формула. Те са х=0 и х=1. И човек си мисли, че задачата е тривиална. Но не е така, защото въпросното уравнение има още 2 решения. Необходима е фантазия и излизане от зоната на предрасъдъците, за да бъдат видяни те. С други думи, в училище не ни казват всичко. А дори и в университета!
цитирай
11. starforlife - ~ 14. missana
31.07.2021 23:22
Ами...
Преди време при мен имаше логико-"математическа" задача.
Куп "умници" от онези с претенциите за "нива и квартали", гледайки повърхностно, се напънаха да се правят както винаги и... дадоха грешен отговор.
Нещо повече: Когато им беше казано, че дават грешен отговор и то понеже СА ПОСРЕДСТВЕНИ (типична комуняшка - ха ха ха - черта), те се УЖ поправиха и... отново дадоха грешен отговор!

И накрая... Когато им беше казано, че задачата е напълно способна да отсее тези, които биха станали Програмисти от тези, които нямат... размаха на мисълта за това - те започнаха, знаеш, подигравките. Без да осъзнават къде в прахта пращат претенциите си за същите тези "нива и квартали".
...
На същите, ако им поднесеш едно от противоречията на Математиката, че (ти ще ме разбереш за какво говоря), ако две линии се пресичат в дадена точка, то на определено разстояние от нея те вече са успоредни - как биха реагирали?

И тук би следвало да се отдадем на вече "философски" мисли от вида:
Има хора (и за съжаление, особено така възпитаваните по времето на соца), които гледат на нещата като на статични и неразвиващи се, отделни или последващи и това мозъкът им го прави, за да се избави от противоречията.
Тоест, обичаен, метафизичен начин на мислене.
Реалността обаче не е такава и в нея нещата се движат, променят, взаимодействат си...
И тук веднага изникват противоречия.
Движението само по себе си е противоречие.
Метафизично мислещият ум е абсолютно неспособен да премине от идеята за покой към идеята за движение, тъй като противоречието го възпира. За него движението е напълно неразбираемо, защото е противоречие. И докато утвърждава неразбираемостта на движението, той, против волята си, сам признава съществуването на това противоречие, т.е. признава, че противоречието обективно съществува в самите неща и процеси, като освен това е и действителна сила.
И т.н.

Тоест, Мисана...
Особено и основно с примера
Х^2=Х
Х^2-Х=0
Х.(Х-1)=0
искам да кажа, че болшинството от хората зубрят (не само Математиката) и в последствие не могат да прилагат (гъвкаво, ефективно, ИНТЕЛИГЕНТНО) "знанията" си в Реалността.
Тяхното учене остава в зоната на имагинерността и дори поради неприлагането в практиката и Живота. И гънките, които все пак е нагънало евентуалното мислене по време на заучаването, се поизправят и стават успоредни, а някои дори се... взаимно унищожават - ха ха ха ха.
цитирай
12. missana - Напълно съм съгласен с теб, Жоро.
31.07.2021 23:47
Апориите за движението на Зенон от школата на Елеатите /т.е. противоречивостта на движението, за която говориш/ са неопровержими логически. През 70-те години на миналия век докторска дисертация /втора степен/ по темата за апориите прави Александър Койре във Франция. Чел съм дисертацията му, издадена като монография. Тя е свидетелство за актуалността на темата. За мен тази привидна противоречивост на движението е доказателство за бинарно разцепване /точка на бифуркация/, пораждащо две нови реалности /както е с евклидовата и неевклидовата геометрия/. В случая се касае за откриване по логически път на т.нар. неархимедови метрики. Считай, че Зенон е техен откривател. Ние дори не знаем дали нашият свят е архимедов или не.
цитирай
13. vmir - Отговорът вече е даден (с двете решения).
01.08.2021 00:15
Затова да посоча, че задачата е за стандартния учебен материал за седми клас. Но не е чудно, обратното - неизбежно е всезнайковците да се изпокрият, защото решението няма нищо общо с болшевишки клишета, наблъскани толкова плътно в главите им, че не им е останало място за основно образование.
цитирай
14. missana - Благодаря, Вмир!
01.08.2021 00:30
vmir написа:
Отговорът вече е даден (за двете решения). Затова да посоча, че задачата е за стандартния учебен материал за седми клас. Но не е чудно, обратното - неизбежно е всезнайковците да се изпокрият, защото решението няма нищо общо с болшевишки клишета, наблъскани толкова плътно в главите им, че не им е останало място за основно образование.


Абсолютно съм съгласен с теб, че болшевизмът е "качество" /пардон - недостатък/ на мисленето. Болшевиките, т.е. комунистите, се раждат с мозък единствено в петите и именно той е тяхната ахилесова пета. Няма умен комунист и не може да има по дефиниция. Комунистът е винаги кон с капаци.
цитирай
15. getmans1 - Е, аз като един стандартен делио...
01.08.2021 01:10
Е, аз като един стандартен делиорманец съм доволен, че стигнах до 1 и 0 ... и кво повече ми е нужно ... Една бира в хладилника като резерва за отскок сутринта е винаги за предпочине от 0 резерв ... хахаха ... приятна вечер на всички и мислете в перспектива братя ... Вероятноста да осъмнем е винаги по-голяма от алтернативата ... ако пъктова се случи все ще се намери един жаден за „Бог да прости„...
цитирай
16. missana - Благодаря ти за реалистичния подход, Гетманс 1!
01.08.2021 01:58
getmans1 написа:
Е, аз като един стандартен делиорманец съм доволен, че стигнах до 1 и 0 ... и кво повече ми е нужно ... Една бира в хладилника като резерва за отскок сутринта е винаги за предпочине от 0 резерв ... хахаха ... приятна вечер на всички и мислете в перспектива братя ... Вероятноста да осъмнем е винаги по-голяма от алтернативата ... ако пъктова се случи все ще се намери един жаден за „Бог да прости„...



В тези горещини питието е особено важно!
цитирай
17. dobrodan - Кхъ-кхъм..... :). Ето ви и трети отговор, който досега не срещнах.
01.08.2021 11:37
Нарича се +&#8734;.......+безкрайност (да ти бибипам застреляния скрипт, да ти бибипам блогов)....
:):):):):)! За -&#8734; или минус безкрайност горното правило не би следвало да е валидно. Все пак минус по минус дава плюс.
цитирай
18. barin - Трябва да е едно, Младене. С нула ...
01.08.2021 12:21
Трябва да е едно, Младене. С нула също става.
цитирай
19. starforlife - ~ 17. dobrodan
01.08.2021 17:51
Именно, 0 и 1 бяха отговорите, които на момента даде моят тъп мозък.
След забележката на Мисана, че има още 2 - се роди и +безкрайност, при все, че този отговор няма практическо значение и няма област и момент в Науката, където и когато да се приложи, а се явява интерес само за самото теоретично мислене.
Тоест, не само аз, а и "Волфрам Алфа" (примерно) излизаме извън зоната си на комфорт и не смятаме този отговор за коректен, ако е един от тези, които Мисана има предвид.
Всъщност, аз лично не мога да приема, че има други верни отговори, освен 0 и 1.
цитирай
20. missana - Скъпи, колеги и приятели!
02.08.2021 04:27
Най-напред искам да благодаря на всеки един от вас, който взе отношение към този мой постинг. Останах много приятно изненадан, че предложената главоблъсканица не ви смути ни най-малко, а точно обратното - сякаш повдигна адреналина ви. Бъдете здрави и благословени!

Умишлено забавих отговора на задачата, за да ви оставя повече време да помислите над нея. Двете решения: x = 0 и x = 1 са тривиални. Със или без прилагането на формулата за решаване на квадратно уравнение те са лесни за намиране. Казано другояче, те са очевидните две решения на уравнението от задачата. Но има още две решения. Те се задават от безкрайни цели числа. Едното от тях е:

x = ...1787109376

а другото е:

х = ...8212890625


Другояче казано, числото 1787109376 повдигнато на квадрат окончава на

1787109376.

Аналогично числото 8212890625 повдигнато на квадрат окончава на

8212890625.

Вие можете да продължите да пресмятате следващите цифри на тези две числа, намиращи се наляво от вече пресметнатите, изхождайки от изискването - новополучените крайни числа повдигнати на квадрат да съвпадат със себе си. Това пресмятане никога няма да завърши на крайна стъпка, но на всеки следващ ход ще остане в сила, че полученото от вас число повдигнато на квадрат окончава на себе си!!! Тук ще ви спестя строгото доказателство за обосновката на този факт. И така нашето изходно уравнение има точно 4 на брой, при това различни целочислени решения. Две от тях са крайни, а другите две са безкрайни!
цитирай
21. lexparsy - Абе пич сега като си толкова четен ...
06.08.2021 23:12
Аз даже не разбрах добре контекста на твоето уравнение.
Абе пич сега като си толкова четен математически в раздел поезия... Чък да те питам...
Изследовал ли си максимума на функцията Х степен единица върху Х...? Получава се експонентата... 2.718...,   аз го доказах на половин страница записки... :-) Хайде като разбираш от математика ти го демонстрирай... :-)))
И въпреки че не разбрах някои неща от Висшата математика си взех изпитите, Благодарение на това че имам добро отношение към математиката... Не защото много знам защото се старая да мисля..
А на Инвестора да му кажеш да ти направи раздел математика за да споделяш... :-)))
   Лекс
П. Защото една от блоговете Хейтърки анонимно от Името на Кнвестора ме нарича "кьопек", че съм пишел в раздел поезия.. %-:()
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5038558
Постинги: 2885
Коментари: 18680
Гласове: 3348
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031