Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.07.2021 12:03 - СЪВПАДЕНИЯ
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 1793 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 24.07.2021 16:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Рашко Бойков крачеше с гневни крачки.

- Бат Рашко, бат Рашко, не ме ли позна? - чу той глас дошъл внезапно отстрани.

- Ей, момче, я си върви по пътя и не ме закачай, че днес не съм никак на кеф. Гешо Иванов ми се изплъзна.  Впрочем кой беше ти?
- Аз съм Учиндолския славей, бат Рашко. Ти май си ме забравил. Навремето много гласовито ти пях. Пях ти за кого ли не. Пък тези, за които ти пях, ти после ги опяваше. Сега имам цял хор от певци. Но ако се наложи пак лично ще ти пея. Стига да поискаш, бат Рашко.
- Ти ли си, Славейчо?  Ще пееш и още как ще пееш, Рашковото. И ти и хорът ти! Нали затова ви издържахме толкова много години. Какво ли не ви дадохме, само и само да пеете, когато се наложи. На това спонсорство му се вика. Ама идва ден да връщаш. Без туй никъде не може.
- Ще връщаме, бат Рашко. Само се моля да не са височки лихвите, щото от пеене много се не изкарва. Ама все се каня да те попитам - ти какво отношение имаш към числото 19? Сякаш ти е емблема, бат Рашко. Кумир! А в библията пише да нямаме кумири!  
- Слушай, Учиндолско славейче. Много взе да се отвиваш ти пред бат си Рашко. Ще взема да спретна едно докладче за теб - стотина страници, пред когото трябва и ще влезеш в позлатения кафез, където ти е мястото. Трябваше отдавна да спретна такова докладче. Но по-добре късно, отколкото никога. Нали знайш, бат ти Рашко забавя, но не забравя! Ама като си толкова любознателен, ще ти отговоря, защото винаги съм уважавал любознателността. Мен с 19 ме свързва тясна дружба. Чувал ли си за Монпарнас 19 ?
- Не, бат Рашко, не съм чувал. Нал знайш, че по-далеч от Пайнер не съм стигал. В образованието си имам предвид. Туй да не е някаква квартира за явки?
-  Ама ти си бил много прост бе. Как сме те търпяли досега. И се силиш държава да управляваш. Монпарнас 19 е бил адресът, на който е живял Модиляни. Ти чувал ли си за Модиляни?
- МодиЛяни, МодиЛяни...Туй да не е някой модилиер като Пако Рабан, бат Рашко? За него съм чувал.

- О, sancta simplicitas!

Боже, пази ни от простотията на Учиндолските славеи!!! Не, Тъпчо, на теб мозъкът ти в задника ли е или в петите?
- Май че е в петите, бат Рашко!
- На туй му викат ахилесови пети, славейче, грачещо като гарван. Все на лъскави предмети налиташ, а да не знаеш, че Амедео Модиляни е гениален художник. Ама нейсе, простено да ти е. Простият - прост си остава, дори 10 дни след смъртта.  

"Парче месо не отдели светът.
Пшениченото ти зърно покълна.
Касапите пшеницата косят.
Но Модиляни твоят ден се върна."  /Й.З./


Туй един арестант ми го написа в ареста за спомен. Заради тез четири редчета видя пак небе и слънце.  Та с 19 ме свързва Модиляни. Аз си падам по изобразителното изкуство. Колекционирам картини. А ти по какво си падаш?  
- По балети с млади мацки. С лолитки, бат Рашко. Аз от друго малко разбирам. Ей и сега съм намислил все лолитки да назначаваме в хора. Да ни пеят. Те само на микрофон пеят...  
- Прати някоя лолитка да попее и на бат ти Рашко, че отдавна не съм се радвал на устно пеене. То от работа глава не съм вдигал отдавна. Барем я вдигна!  
- Ще ти пратя лолитка, разбира се. Ама бат Рашко, чух за някакви 19 имота. Това случайно съвпадение на числа ли е с Монпарнас 19?  
- Ех, Глупчо, нищо случайно няма на този свят. Ти чел ли си Еклесиаст?
- Само съм го чувал, бат Рашко, но все още не съм го чел.
- Това е последната ми книга, славейче. С лични спестявания я издадох. След мен ще остане за прослава. Там бат ти Рашко е написал:  

И няма нищо случайно под слънцето...И всичко рано или късно влиза в затвора...Ама после не излиза!  

 Ако си платиш, ще имаш тази книга с автограф от мен. Ще ти я надпиша така:  

 На Учиндолския славей, с пожелание най-сетне за започне да учи!  

 Та да ти река сега на въпроса. След смъртта на Модиляни на Монпарнас 19 останали точно 19 негови картини. Изкупих ги всичките с лични спестявания - мои и на съпругата ми. Имотите са точно 19, защото във всеки един от тях държа на съхранение точно по една картина на Модиляни. Бат ти Рашко е голям колекционер и ценител на изобразителното изкуство. Аз се занимавам с това още от времето, когато не си бил на баща си в топките...  

 Хайде сега, повече не ми губи времето, че търся един прокурор...!




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - СЛЕДОБЕДНА ГАТАНКА:
24.07.2021 14:50
КОЙ Е ПО НАЙ - ГРОЗНА: ТАТЯНА ДОНЧ, БАБА АН ТРИФОНИ ИЛИ БАБА МИКА КУКУПЕЙ БЕЗ ПАРЛАМЕНТАРЕН ЗВЪНЕЦ И БЕЗ ХИМН?!
цитирай
2. missana - Много трудна гатанка.
24.07.2021 15:02
Как ги избра, Роси? С конкурс ли? Доживях да видя, че баба Меркел можела да бъде по-красива от някоя жена.
цитирай
3. planinitenabulgaria - Шоубизнесът, "концертите" и др. подобни простотии са удобни за пране на парите на
24.07.2021 20:33
мутрите, олигарсите и всякакви престъпници. Затова Слави го задържаха на екрана толкова дълго Той е нищо, зависим е от господарите си, днес - задкулисието, чиито интереси пази Радев. Тези са в основата на сценария, който се играе в момента в България. След опита за арест на Черепа започна всичко. За да се стартира този ппроцес обаче бе необходимо включването на простащината в България в партии-куркапани, с които да бъде разводнен вота на електоратниките и изборите да бъдат обезсмислени.
Вероятно тази проработка не е на Радев, а на Кремъл. Те не ни искат в еврозоната, за да правят трансакции през нашите банки.
цитирай
4. missana - Благодаря! Присъединявам се към това мнение.
24.07.2021 20:49
planinitenabulgaria написа:
Шоубизнесът, "концертите" и др. подобни простотии са удобни за пране на парите на мутрите, олигарсите и всякакви престъпници. Затова Слави го задържаха на екрана толкова дълго Той е нищо, зависим е от господарите си, днес - задкулисието, чиито интереси пази Радев. Тези са в основата на сценария, който се играе в момента в България. След опита за арест на Черепа започна всичко. За да се стартира този ппроцес обаче бе необходимо включването на простащината в България в партии-куркапани, с които да бъде разводнен вота на електоратниките и изборите да бъдат обезсмислени.
Вероятно тази проработка не е на Радев, а на Кремъл. Те не ни искат в еврозоната, за да правят трансакции през нашите банки.


Трифонов е манекен за пране на пари, а сега го ползват и в друга роля. Още не мога да повярвам, че българските гласоподаватели се вързаха на този съшит с бели конци сценарий.
цитирай
5. zemja - Леко и усмихнато...
24.07.2021 21:25
...отваряш очите на хората за истината в политическата сфера днес.
Поздравления, Мисана!
цитирай
6. missana - Благодаря, Земя!
24.07.2021 22:47
zemja написа:
Леко и усмихнато... ...отваряш очите на хората за истината в политическата сфера днес.
Поздравления, Мисана!


Смехът наистина е най-краткият и неболезнен път за съобщаване на истината!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5018610
Постинги: 2864
Коментари: 18568
Гласове: 3345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031