Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2011 14:45 - Размислите на един айляк, по пътя за никъде: Относно един „гневен“ материал
Автор: tonikod Категория: Политика   
Прочетен: 4535 Коментари: 4 Гласове:
8

Последна промяна: 01.12.2011 13:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Понеже моята статия „Етническа толерантност ли?!?“, (на страница четвърта в този блог!), предизвика „етническо напрежение“ според няколко информационни сайта, бих искал да кажа следните неща: 1.Не членувам в никаква политическа партия! Не съм членувал - няма и да членувам! 2.Статията, озаглавена „Етническа толерантност ли?!?“ е писана в продължение на повече от година, като е публикувана в сайта преди пет-шест месеца. В нея се описват отделни случаи, престъпления, извършени от роми през последните двайсет години.  Разбира се, може да се направи  такъв списък с  престъпления, извършени от  българи. А може и да имам такъв списък… Кой знае?! 3.Самата статия е сбор от вестникарски материали. 4.Умните хора ще разберат следния афоризъм: „Ако сложите една жаба в тенджера със студена вода и постепенно нагрявате водата, тя ще се свари. Ако пуснете жаба във вряла вода – веднага ще изскочи навън.“ За тези, които не са ме разбрали – защото държа да бъда разбран, ще поясня ситуацията отново метафорично: Представете си, че всеки един материал от вестниците представлява една тухла – разпръснати, те не правят къща. Когато ги съберем на едно място, тогава ще можем да видим същността на нещата. 5.Имам подобен материал, писан през  април, 2009 година, и озаглавен „100 причини да бъда ром“. Забележете – не само, че не съм гневно настроен към ромите, а даже искам да бъда като тях, да бъда част от тях! В последствие 100-те  причините се „стопиха“ до скромните 41 като съм сигурен, че и пет от тях са абсолютно достатъчни. Мога да напиша материал, озаглавен „Една причина да бъда българин“, и това ще е най-краткия материал, който съм писал някога… Ето го и материала от 2009-а година:                                              41 причини да бъда ром        1.    Ще съм безработен, за да получавам помощи от държавата, а ако ми намерят работа – ще се разболея. И пак ще получавам помощи!        2.    Ще си гледам кон на терасата, в даденото ми от държавата жилище, а в спалнята - две прасенца и пет кокошки. Ако ме попитат защо – ще кажа, че съм социално слаб – и ще получавам помощи.        3.    Ще крада когато, където и каквото си искам.  Ако ме попитат защо - ще кажа, че нямам работа, болен съм, и съм беден баща на „не мога да броя до толкова“ деца – и ще получавам помощи.        4.    Помощите – храна, дрехи, обувки, дърва…, които ще получавам от държавата, ще ги продам с печалба на други социално слаби.        5.    Ще стана татко още когато съм на единайсет години, а жена ми ще е на девет, с едно дете от предишен брак. На 25 години ще имам 14 внучета от петте си деца до момента. И ще получавам помощи.        6.    И жена ми ще получава помощи, защото няма да призная нито едно от децата си.        7.    На 35 години ще съм прадядо. Но ще продължавам да правя деца – единайсет ли бяха, дванайсет ли?!...        8.    На 45 годишна възраст ще съм излежал 25 годишна присъда.        9.    Няма да ми е необходимо да знам азбуката – по-важното е, че ще знам стойността на парите.        10.И на децата ми няма да им е необходимо да знаят азбуката, но ще познават парите по картинките на тях.        11.Едното дете ще го направим просяк, другото ще проституира, третото ще го продадем за органи, четвъртото ще го бутнем под някоя кола, за да осъдим шофьора, петото ще го убием, защото много плаче, и ще го заровим в двора, шестото ще умре самичко при неизяснени обстоятелства, седмото ще умре поради лекарска грешка, а после ще осъдим и лекаря, и болницата, и държавата, осмото, деветото, десетото…  И на тях ще им намерим цаката.        12.Задълженията може и да не си ги знам. По-важното е, че си знам правата.        13.Ще се отоплявам безплатно – така мога да си пусна  акумулиращата печка „Изгрев“, на терасата на предоставеното ми безплатно общинско жилище, в общински блок, при минусови температури, току до коня.        14.Ще ползвам топла и студена вода безплатно.        15.Ще се возя в градския и междуградския транспорт безплатно.        16.Ще бия полицаи, лекари и учители безпроблемно.        17.Всяка седмица ще се оплаквам в Български хелзински комитет за защита правата на човека, ако някой полицай, лекар или учител ме погледне накриво.        18.Ще сека горите на България безнаказано.        19.Ще замърсявам природата на България безнаказано.        20.Ще строя къщи където си поискам.        21.Ще изнасилвам когато си поискам.        22.Ще пребивам  когото си поискам.        23.Ще лъжа както си искам.        24.Ще ме търпите вие, българите – защото искам.        25.Ще казвам, че съм турчин, нищо, че турците не искат и да чуят за циганите.         26.Ще искам не само новини на турски език, а цялата  програма на националната телевизия да е на турски. Нищо, че циганския и турския език нямат нищо общо. За българите могат да вървят субтитри в долната част на екрана. Ако това не стане – Страсбург, Брюксел, Български хелзински комитет…         27. Ще наричам българите „гяури“.        28. Ще продам гласа си за едно кифте, без значение на коя партия.        29. Няма да плащам данъци и такси.        30.Няма да ходя на училище, нито децата ми ще ходят на училище.        31.Ще слушам само чалга и ще се напивам колкото, когато и както си искам.        32.Ще сложа лилави завеси на розовата си къща с осем сателитни чинии, а оградата ще я боядисам в турско синьо.        33.Ще се казвам Виолет, а кучето си ще го кръстя Армани.        34.Ще бия жената, децата, кучето, коня, прасетата, кокошките и всичко, което шава, защото боят възпитава.            35.Ще гледам само турски сериали.        36.Ще ходя на гурбет в Германия – докато не ме хванат и не ме върнат обратно.       37.Ще си тунинговам каруцата, а на коня ще му сложа  на челото знака на „Мерцедес“ и два червени пискюла със звънчета.        38.Ще се науча да крада медни жици, преди да се науча да си пиша името.        39.Ще викам за всичко: „Българска работа!“        40. Няма да ползвам призертив, когато правя на жената сикиш.        41.Ем секиджем, ем пара баджем, ем густи джем… Толкуз!   Надявам се, да не се бъркат понятията „етническа толерантност“, „етнически проблем“ и „етническо напрежение“!                                                                     Тони Коджабашев



Гласувай:
8



1. valsodar - И защо пък точно етническо напре...
11.10.2011 14:57
И защо пък точно етническо напрежение?
Никой нормален човек не би искал от един циганин да се превърне в българин - това е просто... немислимо. Но всеки би искал, в една държава на която той спазва законите й, другите да ги спазват редом с него, защото не би останала държавност, ако към законите й и нормите за поведение в нея не се придържа никой.

Не виждам нищо ксенофобско, расистко или провокиращо етническо насилие в писаното от теб. :)
цитирай
2. tonikod - Здравей, valsodar!
11.10.2011 15:25
Ами така е - прав си! Но ето - виж следния линк: http://www.razkritia.com/117526/%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B8-%D1%83%D0%B1%D0%B8%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0/
цитирай
3. tonikod - Мнение на психолога Кръстю Кръстев, изпратено ми по скайп:
11.10.2011 21:27
„С припомнянето на тая статия ми напомняш последното преброяване, на което имах намерение да се пиша циганин заради посочените по-горе причини за национална гордост и изгода. Ще ги нарека цигани, защото понятието роми се отнася само за дошлите цигани от Рома - Италия. А както вече видяхме национализъм в България е мръсна дума. Заради Иван Костов, Симеон Сакс Кобург Готски, Соломон Паси, Георги Първанов, Сергей Станишев ... и още знайни и незнайни съмнителни по произход българи и продажници, доказали заслугите си в антибългарската политика. Те продадоха България!!! А и още: Много се дразня от неграмотни журналисти, които неграмотно като циганин ми говорят за расизъм срещу циганите, имайки предвид национализъм. Защото циганска раса няма в никой учебник по антропология. Ако си имаха и държава, щяха да бъдат и нация... Същите нагаждачи неграмотни журналисти пропагандират навсякъде прозвището Цар Киро, а забравят, че лицето Кирил Рашков не може да бъде цар в Парламентарна Република България. Така както и Симеон е цар без да си има царство...т.е. никакъв.”
цитирай
4. анонимен - Interesting, thanks
26.11.2011 16:46
Thanx for your energy, sustain the great function Excellent function, I'm likely to commence a little Website Engine program function making use of your internet site I am hoping you appreciate running a blog with all the common BlogEngine.web.Thethoughts you express are genuinely brilliant. Wish you'll proper some far more posts.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tonikod
Категория: Поезия
Прочетен: 456217
Постинги: 208
Коментари: 443
Гласове: 425
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031