Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.09.2017 22:43 - Понякога изпитвам страшен гняв, поглеждайки човешките лица. Не съжалявам майките за жребия корав, отнел без време собствените им деца. Защото космосът неспирно
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 8377 Коментари: 26 Гласове:
-15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Понякога изпитвам страшен гняв,
поглеждайки човешките лица.
Не съжалявам майките за жребия корав,
отнел без време собствените им деца.

Защото космосът неспирно ни зове,
да се изтръгнем от черупката си крехка.
Да стигнем до далечни светове
и да захвърлим свойта скръб човешка.

Усещам слънцето бучащо вътре в нас,
раздиращо самотните ни вени,
как иска да застанем във анфас
срещу Единственото и Свещено.

Но дребна е човешката душа -
тя винаги напред-назад се люшка.
Преди от слепота да съгреша,
аз чувствам - нещо силно ме подслушва...

И сякаш иска да ме провери,
дали съм годен да съм по-различен,
от другите - от Господа дори,
или ще си остана пак безличен.

Не се смирявам - нека Сатана
е демонът на гордостта ни тежка.
Какво е ангелската светлина,
когато Бог ни е превърнал в грешка...?!



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Много си прав, приятелю.
12.09.2017 22:46
Силно е, смразяващо чак, но вярно.
цитирай
2. missana - Благодаря ти, Роси!
12.09.2017 23:24
Ти си една от малкото автори в този блог, които не се страхуват да се изкажат по същество, без да претеглят последствията. А това аз особено високо ценя.
цитирай
3. missana - Ползвам личното си блогово пространство, за да коментирам материала на redabyss,
12.09.2017 23:31
озаглавен:

"Няма да повярвате къде се разхождах последния половин час - във Фейсбука на Станков. Препоръчвам на няколко мрънкала, да отидат и да си опреснят паметта. Но съм сигурна, че те знаят,
че стих на Станков с под 100 лайка няма. Замислих се този гранд блогов "манипулатор" как по - точно се самокоментира там и си чука гласове?! :-о
Пък се замислих също колко ли лайка получава под стиховете си там един Полигор или една Ро? :)"

П.П. Публикацията се намира на линк:

http://redabyss/hobi/2017/09/12/niama-da-poviarvate-kyde-se-razhojdah-posledniia-polovincha.1567051#last_comment

ала като авторката не допуска коментари.


Реда, с цялото ми уважение към теб ще споделя личното си виждане. А то е, че ако един творец е прекалено много харесван, би следвало сериозно да се притесни. Защото това означава само едно - че е на нивото на масовия вкус, който, както е добре известно, е най-ниска проба. Масите никога не са били и не могат да бъдат критерий за изкуство, понеже ако останем на тяхното разбиране за него Радка Пиратка би следвало да се котира по-високо от Аве Мария на Шуберт. Помисли си по този въпрос. Мисля, че няма да е излишно.
цитирай
4. tikovpisane - Отново
12.09.2017 23:49
предизвикваш размисли, приятелю! Размисли за доброто и злото. Как по начало сме добри, а рогатия все ни тегли и тегли към себе си...и често успява. За съжаление! Малцина се изплъзват. Надявам се да си от тях. Поздрав!
цитирай
5. missana - Мерси за точната приказка, Влади!
12.09.2017 23:55
Интересното е, че сме коментирали на практика едновременно по една и съща тема. Току-що изпратих коментар на твой текст по аналогичен въпрос. И ако това не е телепатия! Все пак си мисля, че точната дума едва ли е "изплъзване". Защото това означава, че разчитаме на шанс, като в тотализатора. А тук нещата са принципиални. Всеки човек е роден като магнитен полюс в нравствената стратосфера. Или е преобладаващо положителен, или е пробладаващо отрицателен. Смяната на полюсите в рамките на един човешки живот е много трудна задача. Савел /впоследствие Павел/ успява да се справи успешно с нея. Но примерът му е крайно рядко срещащ се. И затова е трудно да се вземе за норма.
цитирай
6. lexparsy - Комплименти вече имаш от мене!
13.09.2017 00:11
Иска ми се да дам пример за позитивен диалог и т.нар. критика...
Даже страхопочитание имам пред задълбочената ти и неспирна мисъл missana
Винаги ме размисля правилно... но не винаги Позитивно!!!
Имам предвид че споделяш фактически и правиш Резолюции...
Според мене Споделянето само по себе си няма полза ако не се споделят и Изводите от Насмисленото и опита си от това...
Ако това стане даже с две асоциативни думи накрая и най добре Позитивни.. ще се разбере споделеното :-) Аз го правя даже от чувство за самосъхранение... иначе ще се разболея:-)))
Когато прочетем... последните думи остават да звучат като сентенция на казаното!
Избягваш ли ги или ги нямаш?

Знаеш че с добро отношение споделих :-)
цитирай
7. missana - Благодаря ти, lexparsy!
13.09.2017 00:19
Зная, че ти винаги си бил добронамерен, какъвто е истински интелигентният човек. Зная също, че си един рядко талантлив автор с много оригинално мислене. В конкретния случай не разбрах питането ти и оттам изказването ти за неказаните от мен две думи. Имаш предвид последния куплет на стихотворението ми, или някой от коментарите ми под него? Ако изясниш въпроса си докрай, ще се постарая да дам честен отговор на нивото на моята компетентност или некомпетентност.
цитирай
8. lexparsy - Ще се опитам да уточня...
13.09.2017 00:29
Използвах много думи, а те не вършат работа за разбиране:-))))
мммм...
"ами дай да видим 'кво да правим с този проблем... ако имаш идея сподели и ме занимавай, или си го изстрадай докогато...!"

мене и телевизора ме занимава достатъчно че да не мога да спя и да се мразя и другите докато... (извини аз не гледам телевизия:-)))

Нали не мислиш че се заяждам... напротив, знам че ще е полезно да споделиш

П.П. Уточнявам: Знаеш какво правят думите с матрицата ни...
цитирам последните в мой контекст...
НЕКА смирявам, Сатана, демонът, гордостта,тежка.
Какво е светлина, Бог грешка...?!!!
Това внушение ли е... ще запаля свещ :-)))
цитирай
9. deorea2 - Постингът на реда ни убеждава още ...
13.09.2017 00:36
Постингът на реда ни убеждава още веднъж, че тя е болезнено обсебена от едно чучело и би било добре да стои само във ФБ и да го лайква, това ще я направи много щастлива.
цитирай
10. missana - Опитвам се да разбера какво точно имаш предвид, lexparsy.
13.09.2017 00:49
Ако съм на прав път, то ти си против сентенциалните формулировки като инструмент за поетизиране /или греша?/. Аз пък съм настроен, точно обратно - за мен основата на чистата поезия е в нейната сентенциална завършеност. Тя е своеобразен монумент, който читателят може единствено да съзерцава, както се съзерцава катедрала или висок - готически заострен, планински връх с кристално чисто езеро в основата му.
цитирай
11. missana - Според мен това е само на пръв поглед, deorea2.
13.09.2017 00:56
deorea2 написа:
Постингът на реда ни убеждава още веднъж, че тя е болезнено обсебена от едно чучело и би било добре да стои само във ФБ и да го лайква, това ще я направи много щастлива.


Аз вярвам, че Реда е една много интелигентна млада дама, която върви към истината по най-парадоксалната траектория - харесва най-силно нещо в предверието на неговото окончателно отхвърляне. Или, както е казал Лао Дзъ:

"Ако искаш да отхвърлиш нещо най-напред го докарай до процъфтяване!"
цитирай
12. lexparsy - Да, съгласен, ако това е твоя път!
13.09.2017 01:24
Цитирам:
Поезията ... е своеобразен монумент, който читателят може единствено да съзерцава, както се съзерцава катедрала или висок - готически заострен, планински връх с кристално чисто езеро в основата му.
--------------
Да, съгласен, ако това е твоя път!
Но съзерцаваш, или туй прави го Върхът?
А Езерото, всеки ден Го съзерцава!
Като разкаже, ще Го изкача... Тогава!
:-)
цитирай
13. missana - Е, тук навлизаме вече в релативистката пътека...!
13.09.2017 01:33
lexparsy написа:
Цитирам:
Поезията ... е своеобразен монумент, който читателят може единствено да съзерцава, както се съзерцава катедрала или висок - готически заострен, планински връх с кристално чисто езеро в основата му.
--------------
Да, съгласен, ако това е твоя път!
Но съзерцаваш, или туй прави го Върхът?
А Езерото, всеки ден го съзерцава!
Като разкаже, ще го изкача тогава!
:-)


Кой кого съзерцава?: Съзерцателят съзерцаваното, или съзерцаваното - Съзерцателя. Тук няма отговори, а само нескончаеми въпроси. Огледалото се огледало в друго огледало. Второто се огледало в първото и така го направило второ...и т.н. - до безкрай. Това си е чиста диалектика и мурафетите на Лао Дзъ /пред мъдростта на когото се прекланям, между другото/.
цитирай
14. lexparsy - Да, и аз чета Дао Дъ Дзин, но само като ...
13.09.2017 01:40
Да, и аз чета Дао Дъ Дзин,
но само като имам сили да съзерцавам :-)
Един стих ми стига на ден и когато...

Благодаря за диалога, беше ми полезен! Лека нощ!
Пожелавам да сънуваш последните позитивни думи, които си прочел и да се сбъднат :-)
цитирай
15. missana - Благодаря за хубавото пожелание, lexparsy!
13.09.2017 02:09
lexparsy написа:
Да, и аз чета Дао Дъ Дзин,
но само като имам сили да съзерцавам :-)
Един стих ми стига на ден и когато...

Благодаря за диалога, беше ми полезен! Лека нощ!
Пожелавам да сънуваш последните позитивни думи, които си прочел и да се сбъднат :-)


Лека нощ и на теб. Пожелавам ти да заличиш границата между сън и реалност!

П.П. В този ред на мисли, Лао Дзъ не би правил разлика между позитивни и негативни думи. Важна е единствено празнотата, която ги изпълва с идентично съдържание. Всичко друго пребивава единствено в нашите емоции.
цитирай
16. rosiela - Невероятен си, Мисана.
13.09.2017 09:48
Всяка мисъл, израз, анализ, които са твои, обогатяват духа на човека.
цитирай
17. ok3223 - ЕКСПРОМПТО
13.09.2017 11:07
Тъъпо брате, тъпо,
тъпо, колко щеш.
Сякаш, циганският папа
е писал тоз брътвеж.

А каак му се радуват ...
творба на мним поет.
А тя смърди, не струва,
творба, на манго кмет.
цитирай
18. deorea2 - Интелигентна???
13.09.2017 11:35
missana написа:
deorea2 написа:
Постингът на реда ни убеждава още веднъж, че тя е болезнено обсебена от едно чучело и би било добре да стои само във ФБ и да го лайква, това ще я направи много щастлива.


Аз вярвам, че Реда е една много интелигентна млада дама, която върви към истината по най-парадоксалната траектория - харесва най-силно нещо в предверието на неговото окончателно отхвърляне. Или, както е казал Лао Дзъ:

"Ако искаш да отхвърлиш нещо най-напред го докарай до процъфтяване!"


Сляпото преклонение пред един самопомпащ се чалгаджия, коленопрпеклонното облизване на същия, зомбирането...не са интелигентност, а примитивизъм.
цитирай
19. ednaeva - О, музо, овладей моя...смяххх..
13.09.2017 12:28
19. deorea2 - Интелигентна???
11:35
цитирай
20. deorea2 - трътке, какво смешно имакажи, ...
13.09.2017 12:43
трътке, какво смешно има
кажи , моля ти се, на твоята шаци хич„ да не идва в тоя шибан блог, а да седи по 24 часа във фейса, да лайква божествения и да не се унижава да стъпва тук
да си седят чудерастите от седмия ден там
убава секта са

един върховен бог и две първожрици - редито и баба яга
има ли нещо по-смешно

много здраве от пърдятора
цитирай
21. ladylady - моля,моля, аз съм Лейди Джулия, да не ти избия 2 зъба ,ей сега, поли.
13.09.2017 13:27
"ами дай да видим 'кво да правим с този проблем... ако имаш идея сподели и ме занимавай, или си го изстрадай докогато...!"

мене и телевизора ме занимава достатъчно че да не мога да спя и да се мразя и другите докато... (извини аз не гледам телевизия:-)))

„((*
а, бре лекс,
от твоите безмислени логорейни напъни,
разбираме само едно..
че Кучката ти..избягала..
и кой те натиска ,да гледаш ТВ, бе дурак
тази идиотия я споменаваш всеки ден..
х€ентелектуалец бил.. той..
ако,още питате, драги зрители..
/ Юлия съм
миссана, голям бардак при теб, какъв срам...
цитирай
22. missana - Добре те разбирам, славни ми таксиджийо!
13.09.2017 22:18
ok3223 написа:
Тъъпо брате, тъпо,
тъпо, колко щеш.
Сякаш, циганският папа
е писал тоз брътвеж.

А каак му се радуват ...
творба на мним поет.
А тя смърди, не струва,
творба, на манго кмет.


Наистина пращиш от интелект по шевовете, та се късаш. Май се нуждаеш спешно от своята Радка Пиратка. Ала не аз ще ти я осигуря. Бегай у кварталната кръчма и изльокай гроздова, колкото ти душа сака!
цитирай
23. missana - Юле, не се гневи,
13.09.2017 22:41
макар че според мен гневните настроения ти отиват.

Колеги, няма да вземам отношение по теми, които ме вкарват във ваши междуособици. Реда е дама, която не ми е сторила нищо лошо. Напротив - била е коректна с мен и се е носила уважително. Тя има правото да харесва когото си иска в съответния творчески ареал.
цитирай
24. ok3223 - БАСИ БОЗАТА
14.09.2017 16:12
ДОБРЕ КАЗАНО И ДОКАЗАНО.

БАСИ БОЗАТА
ПРОКИСНАЛА
ВРИ.
ТРОВИ РАЯТА,
ТРОВИ ЗЕМЯТА,
А ГОСПОДАТА,
СКИМТЯТ,...
ПОВТОРИ-И!
цитирай
25. missana - Ама ти и поет ли го раздаваш?
14.09.2017 22:27
ok3223 написа:
ДОБРЕ КАЗАНО И ДОКАЗАНО.

БАСИ БОЗАТА
ПРОКИСНАЛА
ВРИ.
ТРОВИ РАЯТА,
ТРОВИ ЗЕМЯТА,
А ГОСПОДАТА,
СКИМТЯТ,...
ПОВТОРИ-И!


Нали беше уж ученик на Яворов? От него ли се научи на такава блестяща поезия, Окейчо Таксиджиев. Талантлив ученик си - няма спор. Ако продължаваш така, Яворов може и да възкръсне и да ти удари 100 тояги на голо.
цитирай
26. missana - Благодаря ти за хубавото мнение, Роси!
14.09.2017 22:32
rosiela написа:
Невероятен си, Мисана. Всяка мисъл, израз, анализ, които са твои, обогатяват духа на човека.


Ти имаш рядка дарба - съчетание на високи поетични умения с висок морал и борчески дух.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5037267
Постинги: 2885
Коментари: 18674
Гласове: 3348
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031