Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2015 07:47 - СТАРАТА ДЯДОВА КЪЩА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 2772 Коментари: 13 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Защо не мога с маслени бои
да нарисувам къщата на село,
как баба ми козичката дои,
завързала косичника на чело,
а дядо върху килнатия пруст
си вади пак пунгията с тютюна,
напъхал във силяха мокър брус
след тежката коситба на ластуна,
кюмбето под сайванта как дими,

и трите тежки вързуници чесън,
а в дворчето с обраните асми
калеври сурка дрипавата есен,
безмълвна – откъм Черния баир,
нощта примъква кукувича прежда,
от старците ми в Божия всемир
пих доброта и обич, и надежда,
дъхти на гюзум, чубрика и ким,
за мен хамаче паяче е плело...

Преди да съм изчезнал яко дим,
ще нарисувам къщата на село.




Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nalia - *****
22.10.2015 08:32
Знаеш думите да задействаш магията, Чу :-)
nalia
цитирай
2. pvdaskalov - * ! *
22.10.2015 08:57
И аз въздишам по старата дядова къща, но колкото и да се мръщя, времето не се връща. Затова поетът е дар Божи за своя народ, че той, поетът, може да го пренесе (времето) през буки и върхари и да го стовари сред най-свидните човешки спомени, изваяни с бълбукащи думи и изрази. И ако той, народът, не може да си позволи една маслена картина на стената, поетът го дарява със словесна, безплатно, по-ценна от опънато в рамка платно. Затова народът е длъжен да поднесе поне филийка с масло на творците.
За удоволствието, което ми достави, Маестро, с този многозвучен спомен, имаш буркан манов мед от Калофер. Да, подкупвам те в навечерието!!!
П и е р
цитирай
3. deleted-4udovi6teto - Знаеш думите да задействаш маги...
22.10.2015 08:59
nalia написа:
Знаеш думите да задействаш магията, Чу :-)
nalia

Благодаря, Налия!
Чу
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - И аз въздишам по старата дядова к...
22.10.2015 09:00
pvdaskalov написа:
И аз въздишам по старата дядова къща, но колкото и да се мръщя, времето не се връща. Затова поетът е дар Божи за своя народа, че той, поетът, може да го пренесе през буки и върхари и да го стовари сред най-свидните човешки спомени, изваяни с бълбукащи думи и изрази. И ако той, народът, не може да си позволи една маслена картина на стената, поетът го дарява със словесна, безплатно, по-ценна от опънато в рамка платно. Затова народът е длъжен да поднесе поне филийка с масло на творците.
За удоволствието, което ми достави, Маестро, с този многозвучен спомен, имаш буркан манов мед от Калофер. Да, подкупвам те в навечерието!!!
П и е р

С медеца, ако може, и жилото, Пиер! :-)))
Те си вървят в комплект!
Благодаря ти, приятелю.
Чу
цитирай
5. myryam1960 - . . . от старците ми в Божия всемир...
22.10.2015 09:20
...от старците ми в Божия всемир
пих доброта и обич, и надежда,...

Това е истинско! Това крепи!
Бъди здрав, Поете, побеждавай с тази доброта и раздавай на нищите духом!
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - . . . от старците ми в Божия всемир...
22.10.2015 09:22
myryam1960 написа:
...от старците ми в Божия всемир
пих доброта и обич, и надежда,...

Това е истинско! Това крепи!
Бъди здрав, Поете, побеждавай с тази доброта и раздавай на нищите духом!

Благодаря, Мария!
Да пазим човещинката!
Чу
цитирай
7. ili4e - Благодаря, ЧУ, благодаря, Пиер! ...
22.10.2015 09:24
Благодаря, ЧУ, благодаря, Пиер! След вас няма какво друго да кажа?
Не ми остава друго, освен да ви подкупя с бурканче ягодово сладко! :-)
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Благодаря, ЧУ, благодаря, Пиер! ...
22.10.2015 09:27
ili4e написа:
Благодаря, ЧУ, благодаря, Пиер! След вас няма какво друго да кажа?
Не ми остава друго, освен да ви подкупя с бурканче ягодово сладко! :-)

Пиер, не отказвай, брате, ял съм го туй сладко, вълшебно е! :-)))
Благодаря, Иличе, пак да донесеш!
Чу
цитирай
9. selena1 - Neverojatno e.
22.10.2015 10:36
Krasota! Prekrasen si, Maestro!
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Krasota! Prekrasen si, Maestro...
22.10.2015 11:53
selena1 написа:
Krasota! Prekrasen si, Maestro!

Благодаря!
Чу
цитирай
11. deleted-4udovi6teto - Моите спомени са в рубрика &qu...
22.10.2015 15:52
анонимен написа:
Моите спомени
са в рубрика "не".
Дядовата къща бе без гараж.
и пътеки плочирани нямаше.
Водопровод и канал, де ти:
от чешмата на пътя,
в часове отредени
от там. в поцинкованото казанче.
Е, да, клозет, но не е поетично.
Косена морава сред двора
и камина със риза ги нямаше,
нито бойлер и баня.

Ужасно за къща от двайсети век!
Но чрез мама,
куп дечурлига
и внуци
изглеждаше позлатена.

Защо си анонимен?
Чу
цитирай
12. yotovava - Видях картината!
22.10.2015 21:58
Видях картината!
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - Видях картината! Малиииийййй. . ...
22.10.2015 22:18
yotovava написа:
Видях картината!

Малиииийййй... Валюше? Ами аз едно кебапче не мога да нарисувам бре? :-))))))))))))
Благодаря.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9346268
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031