Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2009 15:51 - Защо не съм...?
Автор: laura Категория: Поезия   
Прочетен: 5137 Коментари: 5 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Защо не съм и аз поет,
поет като Пишурката?
Ех, че ода бих направил
на баба си на хурката!
Защо не съм и аз поет,
като Сапунова трети!
Че запял бих, че възпял бих
на владиката конете!


Но защо не съм Владикин,
да напиша чудна драма -
за жабите, за мишките
и боят им с цар Радана?


Защо не съм и Войников,
плодовит, прочут списател,
да съставя и молитви
на нашия цар създател?


Защо не съм и Пърличев,
да преведа Илиада;
но с такъв превод, за който
и лобуд да ми се пада?


Но защо не съм Славейков,
да заплача, да запея:
"Не пей ми се, не смей ми се,
от днес вече ще да блея?"


Но защо не съм и Вазов,
"вярата" си да възпея:
че ще стане вълк овцата,
а певците като нея?!

Хр.Ботев


Както се вижда нищо ново под небето. Щом и Ботев не е устоял да се подиграе с творческите стремления на съвременниците си, а него не бихме го обвинили в творческа злоба, какво остава за останалите.

Явно дрязгите в тези среди са съвсем присъщи и нормални. По скромното ми мнение тук има много малко хора, които пишат качествена поезия, а не стихоплетстват. Това което пиша съм го нарекла "кондензирани мисли", пратих 2-3 неща за общата идея и не виждам нищо осъдително в това. Но не мога да разбера какъв е този целият джангър, който се вдига тука. Ако тук някой наистина много сериозно се е взел за поет, това е отделен въпрос. На мен повечето ми приличат на "home made" , занаятчийска работа, но със сигурност , ако има стойностни неща ще бъдат оценени. И то не на такива конкурси, а от хората, които ще ги запомнят. Или пък от поколенията.

Дядо Вазов е заявил:
" ...но моите песни все ще се четат ..."

и се е оказал прав, но няма причина някой от тук присъстващите да има по-голямо самочувствие от него. :)






 

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. boristodorov56 - Напротив - всички имат по-голямо самочувствие от Дядо Вазов,
10.06.2009 18:35
но на никой песните не ще се четат -
още от утре.
цитирай
2. pilcho - ...
10.06.2009 20:02
Евалла!!!
цитирай
3. 777 - Поздрав!
10.06.2009 21:55
Копирам при мен! Успяхме в борбата с плагиатите!
цитирай
4. katan - Браво!
10.06.2009 22:11
И за стихотворението на Ботев и за написаното по-долу твое лично мнение, което силно подкрепям!
Всички тези окарикатурени от Ботев личности са ЛИЧНОСТИ, дали нещо,/а някои МНОГО!!!/ на нашата литература!
Едва ли някой тук, в blog.bg си мисли, :" ...но моите песни все ще се четат ..."
Но, ако наистина има такива, които си мислят това...тогава не знам какво да мисля ...
цитирай
5. inamay - Ще има все поети като Ботев, през ...
10.06.2009 23:17
Ще има все поети като Ботев,
през римите да пускат смях,
като очи такива погледа
под вежди смръщен,
когато от отсрещната стена
ги гледа мисълта на дядо Вазов.
А него - все ще го четат...
------
Поздрави за твоите "кондензирани мисли"! Хареса ми определението, а също и това, което се е насъбрало помежду кавичките :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laura
Категория: Тя и той
Прочетен: 424713
Постинги: 122
Коментари: 474
Гласове: 4822
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930