Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2020 08:23 - КАКВО Е ПРИЗНАЛ И КАКВО Е ПРЕМЪЛЧАЛ ПОЕТИНА АТАНАС КАПРАЛОВ, НАСТОЯЩО ДИРЕКТОРЧЕ НА ЛИТЕРАТУРНИЯ МУЗЕЙ - СОФИЯ
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1663 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 28.03.2020 15:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   

Сега са точно такива, уви!, реалностите в града, който ми се наложи да напусна преди десетина години... Впрочем, само в него ли са "точно такива"! Едва ли...

ВЧЕРАШНА СЪЛЗА

Подобно чужденец из този град
кръстосвам днес аз,
бившият му гражданин:
доброто в него губи пулс от глад,
а злото губи разум от преяждане.

Две смърти акушират на дете,
детето пък в мечтите си е духнало...
И моят град наместо да расте,
прегърбва се като комин пред рухване.

До шия кал е поривът за скок
на вярата му –
вече кранта мършава!
На вожда-слънце монумента строг
историята по корем е тръшнала.

И фолк дула със спазматичен рев
концерта птичи закопават в нищото.
Сега духът не струва пукнат лев,
сега градът парцалено тържище е...

Ала понеже аз не съм парцал,
а вчерашна сълза,
по път отронена,
за сбогом край реката пак съм спрял
и мятам в нея трупчето на спомена...

Атанас Капралов



Кой е този град, от който е изгонен Атанас Капралов?
Ще ви кажа: Димитровград.
Е защо?
Защото са го изгонила пак като Директор на Димитровградския театър. На тръгване, взела ,че много мистериозно изчезнала крупна сума пари от театъра, нещо, което никога не се е случвало.
На Капралчето завели дело. Яка битка. Но поетчето си има две там дъщери и двете адвокатки и се оправило.
Как?
Историята мълчи.
Можем ли да го обвиним?
И ние мълчим.
Та тоз ни учи на литература и култура!
Дано не зачезне нещо крупно от Музея, пак на тръгване.
Как казват юристите: " Имам основателни предположения...."
В кой писателски съюз членува? В червения СБП, естествено.


Росица  КОПУКОВА




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - За този съм чувал, че е протеже на някой от много силните на деня.
28.03.2020 14:29
А иначе нищо лично против него. Като писане - не е моят поет. Със сигурност.

Поздравление за смелостта да си така критична, Роси!
цитирай
2. rosiela - Младене,
28.03.2020 15:04
това се знае от малцина и има факти, вкл. и аз. От СБП ми казаха, че като се кандидатирал за Председател на мястото на Бачо Боян Ангелов искал да е, се получило някакво известие от Димитровград за неговите тамошни чудеса. Най- вероятно щерките са го прикрили и всичко е приключило без доказателства, но в СБП той не е показал по такава причина окончателното Съдебно решение. В Съюза на комунята били много изненадани и го шитнали, та избрали нежнолюбеца Боян Ангелов.
цитирай
3. rosiela - А иначе ако не е на Боил Банев,
28.03.2020 15:07
няма на кого да е. Те са работили в една и съща провинция.
цитирай
4. apostapostoloff - И това ми било поезия-
29.03.2020 06:36
да споделяш в мерена реч впечатленията си от някакво градче...
цитирай
5. missana - Май че беше човек на Иван Гранитски,
29.03.2020 09:32
ако не ме лъже паметта.
цитирай
6. rosiela - Възможно!
29.03.2020 09:58
missana написа:
ако не ме лъже паметта.

цитирай
7. rosiela - Защо да не пусна коментара ти?! Така е, Капралчо е плашил доста хора, ама миризмата, та чак воня, върви след него и досега!
02.04.2020 18:20
kossef написа:
с този поетяга добивам впечатление, погрешно, може би, като със Страшилището ли, какъв звяр беше..., нали се сещаш, та и с този пичага си впечатлително учтива, та чак ме просълзяваш от съчувствие... Към теб... Най-болезнената... рана, съчувствам ти, сърдечната е... Ама момчето, дето било сол ташак на гранитския Ташак, както и, сетих се - чудноватото Овище, си ги бива в поетичната образност и граматико-графичната структурност на това, което публикуват. Изключая, както се изразява тук Апостол Левогайков, сантименталния тривиализъм на темата - западащ град. Той света запада!... Ако не го търрррнеш това, ще те питам нещо, ако позволиш - на лични.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6603962
Постинги: 5040
Коментари: 23940
Гласове: 9773
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031