Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2020 12:01 - Имам повод(и) да почерпя
Автор: starforlife Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2815 Коментари: 21 Гласове:
46

Последна промяна: 26.01.2020 09:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image image


image
image





Гласувай:
46



1. starforlife - Поздрави на всички позитивни съблогъри, а на останалите... се извинявам.
24.01.2020 12:05
Винаги съм смятал, че за да пишеш по даден въпрос, трябва да ти е ясна поне в преобладаваща степен материята/обстоятелствата по която/които пишеш, а не просто да драскотиш и по този начин евентуално да навредиш на някого.
Точно по тази причина все още се въздържам да пиша сериозни постинги за Нидерландия. Просто, защото съм тук от няма и 4 месеца (всъщност, на 28-ми ще станат точно 4) и не мисля, че съм готов за това - за сериозни постинги, които да имат реална полезност евентуално за някого, а не да са просто както вече казах блогово драскотене, което масово се практикува тук.
Е... Темата за образованието, което в Нидерландия е на много високо ниво и се уважава по цял свят, също не е от тези, за които все още мога да пиша както трябва... Това ще го мога след три години... Но нищо не пречи в момента да ви дам полезности как става поне кандидатстването в един съвременен и качествен нидерландски университет, защото този път вече го изминах, преди малко получих страхотната новина, че съм приет там, където исках и специалността, която ми е необходима за по-нататъшно кариерно развитие и споделям тази радваща ме новина с вас - Приятелите ми тук, в блога.

А това, как става кандидатстването, някои специфики и прочее, ще ви разкажа във втория коментар под този постинг, но... може би утре.
Защото сега изчезвам от бачкане, вземам любимите си хора и отиваме да празнуваме.
Да празнуваме не само моето приемане, а и на онази част от мен като плът от плътта ми и кръв от кръвта ми, която има шанса да не бъде ограничавана от нищо друго (намеквам за ножиците на идиотския соц, които опешаваха моите криле), освен размаха на Въображението и хъса за Успех.
Е... Трима дойдохме в Нидерландия. И тримата вече сме студенти (аз реално за 3 1/2 път) с поглед в Бъдещето.

НАЗДРАВЕ!
цитирай
2. starforlife - Запазена позиция за някои мои думи, които на някого, някога, може пък да са от полза.
24.01.2020 12:18
цитирай
3. saankii - :-)))) уауу.. колко повода станаха...
24.01.2020 12:38


да видим и изненадата..
само, Едно, недолюбвам..блогери,които са анонимни..
и, второ.. такива, които си крият..постовете)
весел ден, и поздрави..
цитирай
4. vmir - Поздравления, Жоро!
24.01.2020 12:40
Радвам се за теб и за това, че не си спрял да се развиваш и да се изживяваш като всезнайко с уменията и квалификациите си до момента. Предусещам как путиноидите ще се опитат да те изкарат недоучил, но това е само защото в путиноидните им глави няма място за реалността в развитите страни, където всячески се поощрява придобиването на нови знания до дълбока старост. Представям си каква смъртна опасност съзират в подобна образователна система защото обезценява претенциите им за всезнайковци с банални и изтъркани от употреба агитационни клишета и целенасочени инсинуации.

От все сърце ти желая успехи в начинанията, не само на теб, но и на хубавците ти.
Инвестицията в образование е една от най-добрите и се възвръща многократно, защото резултатът й е вечен фундамент за надграждане. А на онези, на които им е странно, че някой може да продължава да се образова след 25-30 год. възраст, им пожелавам да продължават да си крият парите в мазата и да си ги броят докато претакат зелето.

Хубав ден!

цитирай
5. morskipesni - Много добра стъпка!
24.01.2020 12:54
Успех, в науката е истината!
цитирай
6. cortana - Бързах, бързах, но не успях да съм първа при коментарите! :)
24.01.2020 12:58
Всъщност, аз не бях и сигурна дали ще се похвалиш тук, защото напоследък премълчаваш доста поводи за това. :)
Все пак остава ми радостта, че съм в мислите ти, защото много преди да публикуваш постинга ми се похвали в месинджър. :)
УСПЕХИ, ГОТИНИ ХОРА!
Така се радвам, че ще се видим относително скоро! :)
цитирай
7. vmir - Хахаха - тук някой май ще спира да си крие парите в зелето...
24.01.2020 13:00
цитирай
8. getmans1 - Честито СТАР ...
24.01.2020 14:00
Честито СТАР ...
цитирай
9. cortana - Жорооо, лудкооо, чак сега видях какво си заиграл за 'ентелегентете' в блога! :):):)
24.01.2020 14:21
Опасен си, ей! :):):)))
цитирай
10. ba4kata73 - Здравей, бачка!
24.01.2020 15:22
Човек се учи дорде е жив. Забравил си обаче почерпката. ;)) ;))
цитирай
11. aip55 - Успех и
24.01.2020 17:57
много късмет в начинаието Гога!
цитирай
12. anngry - Чудесна новина, Ж-Стар! :D
24.01.2020 20:11
Много успехи и от мен! Образованието наистина е най-добрата инвестиция, но ти го знаеш повече от отлично и аз се радвам на такива хора, които могат да предадат това и на децата си. Защото те, децата ни, са бдещето на тази нация. И колкото по-образовани са, толкова по-просперираща ще бъде тя.
Честито още веднъж. :D
цитирай
13. sidhaarta - СКИВАЙ НЕЩО СВЕЖО...
25.01.2020 00:08
"Празно множество което не съдържа нито един елемент." - елемент на програмистите, не се гордея с това - истина е, че познавам мнозина.

Благодаря им от все сърце за всичко, Бог да ги благослови... Бог благославя със сигурност неприятелите ни, но дали дава благословение на пресъпниците?!
цитирай
14. starforlife - Добро утро на всички.
26.01.2020 09:16
~ 3. saankii
То поводи постоянно, Юл. Защото тук нещата са много динамични и постоянно има нещо, което си заслужава да го полееш. А и Проектът ни върви повече от много добре, така, че...
А за изненадата... Сори, но не те разбрах. В смисъл не разбрах за каква изненада говориш.


~ 4. vmir
Благодаря, Любак.


~ 5. morskipesni
Благодаря.
Тук не говорим за Наука, а за образование, но да, прав си.
Винаги съм бил на мнение, че образованието е най-добрата инвестиция и затова до момента не съм спирал.
По-горе показах само дипломите си към момента и то с пропусната една, че да не започнат идиотски дюдюкания, че е в областта на Психологията.
Ако наснимам и покажа всички сертификати, които удостоверяват някакъв изкаран курс (основно в областта на хай-технологиите) и придобити компетенции, то ще се заформи доста дълъг списък от линкове.


~ 6. cortana
Които ти думи за скорошното виждане ме присещат, че заравих при Радо да допълня един линк, затова ще го направя сега тук, в тази моя реплика към теб.


~ 7. vmir
Любак, ми при положение, че Борсата е най-големият диктатор, то защо зйелйето да не е най-големият освободител?


~ 8. getmans1
Благодаря!
Обещавам да не посрамвам нацията ни, а наравно с младите да се представям на ниво и да си вземам изпитите и то не колкото да мина, а с повече от добър.
Хах.


~ 9. cortana
Шшшт! Само да си издала още някоя моя ебавка спрямо посредствеността на претенциите тук!


~ 10. ba4kata73
Прав си, тогава бързах да изчезвам, за да празнуваме. А и да ходя в рума за почивка, хапване и пийване в Офиса (където наред с поне 3-4 вида натурални сокове и студени чайове, има и поне по 2 вида бира) и да снимам биричка, за да кача, не беше добра идея.
Затова хей сега ще снимам част от двете каси "Гролш", която купих онзи ден (половината е в... гардероба и нея ще снимам, че да не комплексирам някои със съдържанието на хладилника си) и ще допълня в постинга.
Както и ще допълня снимка на Университета, която направих вчера, минавайки в близост до него.
По-ниската сграда вдясно от двете по-високи на заден план на снимката.


~ 11. aip55
Благодаря, Ангеле.
Изключително се радвам, че намина и дори не се въздържа да се обадиш открито.
Поздрави, пич.


~ 12. anngry
Абсолютно вярно. Децата ни са бъдещето на нашата нация и аз се гордея, че на тема образование, компетенции и професионализъм съм ги позиционирал правилно и с пълно осъзнаване от тяхна страна.


~ 13. sidhaarta
Мила, аз "скивам", ама честно да ти кажа често не те разбирам. Така е и в случая. Поясни, моля.
цитирай
15. starforlife - ВСЪЩНОСТ, ДА КАЖА НЕЩО, ЗАЩОТО АЗ ДЪРЖА НА ДУМАТА СИ:
26.01.2020 09:36
Обещах във втори коментар да ви нахвърлям как става кандидатстването поне при висшето образование в Нидерландия.
Е... Ще го направя много накратко, защото онзи ден разбрах, че на 8-ми февруари ще има "Ден на отворените врати" в университетите в Амстердам (а мисля, че и в цяла Холандия) и тогава ще мога да дам малко повече и по-интересно инфо.

Кандидатстването в холандски ВУЗ става оснавно на базата на дипломата от предходното ти образование (ако имаш повече от една - добре ще е да приложиш всички, защото образованието тук цели да те обогати и надгради като вид специалист, а не да ти прибере реално нищожните за стандарта такси от около 2000€ на година).
Другото нещо, което е задължително, това е сертификатът по английски език. Говорим за чужденци - за местните това не е необходимо.
Третото, което дава голямо предимство, това е Linkedln.
Какво е Linkedln ли?
Това е професионална социална мрежа (която Майкрософт купиха преди години за доста милиарда), където не само създаваш своето CV, а твои бивши Работодатели, Партньори и прочие могат да допълват по него. Да речем препоръки.

Нищо сложно, но все пак говорим за сериозни неща, а не просто: решил си да си губиш времето.
(Защото на Запад се учи и то яко, а не е като при бившите соц и типичната шуробаджанащина и/или купуване на изпити и цели дипломи. Тук за опит за подкуп - почти винаги влизаш в съда и от там, в зависимост от областта и размера - на онова място, където небето е на раета. Ха ха ха)
цитирай
16. milady - тези неща ги знаем,поне 1/3 от нас, я кажи,как мина TOEFL – Test of English
26.01.2020 10:07
Другото нещо, което е задължително, това е сертификатът по английски език. Говорим за чужденци - за местните това не е необходимо.
Третото, което дава голямо предимство, това е Linkedln.
Какво е Linkedln ли?
Това е професионална социална мрежа (която Майкрософт купиха преди години за доста милиарда), където не само създаваш своето CV, а твои бивши Работодатели, Партньори и прочие могат да допълват по него. Да речем препоръки.
цитирай
17. starforlife - ~ 16. milady
26.01.2020 11:53
Ако това е опит за ебавка понеже езиците никога не са ми били интересни и не съм добър там, то трябва да знаеш, Юл, че опитът пропада.
В смисъл, че щом съм влязъл (а и щом работя вече 100% с всички наоколо на английски), то нивото ми е повече от достатъчно.
Освен това: През последните шест месеца на 2019-та доста напъвах в областта на английския и може да се каже, че нивото ми е двойно на предходното.
Това наред с факта, че много добре владея руски, доста добре немски и румънски, а в момента усилено уча нидерландски, ме прави в изключително добра позиция в настоящата ми равнина в компанията.
Основно заради руския и румънския - все пак немският и английският са масово разпространени и владяни от хората езици, но с руския (на Запад) не е така, а с румънския да не говорим. А това са наши потенциални пазари. Особено руският, който е огромен.

Тоест, Юл, езиците ми са достатъчно от ОК (вече) и броейки и българския, 5 езика към момента на добро ниво + бъдещия нидерландски, е повече от перфектно.
Малко хора знаят повече от 2 езика, още по-малко повече от 3.
цитирай
18. starforlife - ПС:
26.01.2020 11:54
Всъщност, одеве в коментара си към Любо (vmir) мислех да включа линкове към настоящите си дипломи, които са показвани миналата година тук, но ме натиснаха служебни задачки (Няма значение, че е неделя - не е задължително, но искаш ли да напредваш - работиш. От вкъщи, както в едно 80% от времето всъщност.) и не успях да го направя.
Както и да довърша репликите си по последните два коментара, което ще направя сега.
Но сега размислих и няма да търся и давам линковете тук, а ще го направя в постинга, посветен на образованието, който замислям след 8-ми февруари.
Тогава МОЖЕ БИ ще покажа абсолютно всички мои дипломи и сертификати за придобити квалификации и компетенции, пък да видя например ЧерноПръцко с какво ще излезне насреща, че да се опитва да идиотира на тема кой прост и кой умен.
Аз се обзалагам на каквото каже, че той не притежава и 1/8-ма във вид на дипломи и сертификати спрямо моите.
Тоест, хващам се по каквото каже на бас, че на всеки негов документ за професионално обучение и/или квалификация, аз ще извадя по минимум 8 насреща и дори съм в състояние да докажа, че те не са хей така, да ги трупам, а са играели роля по време на професионалния ми път.
цитирай
19. ba4kata73 - "Затова хей сега ще снимам част ...
26.01.2020 15:42
"Затова хей сега ще снимам част от двете каси "Гролш", която купих онзи ден (половината е в... гардероба и нея ще снимам, че да не комплексирам някои със съдържанието на хладилника си) и ще допълня в постинга."
Ето че научих нещо. Научих че се казва "Гролш", а не "Гроуч" както тук четем тази добра холандска бира. "Амстел" също ми е позната, но защо не обърна оная с оранжевия етикет да я видим? Наздраве! ;))
цитирай
20. barneba - Поздравления, Стар!
26.01.2020 20:12
Вложеното в образование се възвръща многократно.
цитирай
21. starforlife - ~
27.01.2020 13:26
ba4kata73 написа:
... защо не обърна оная с оранжевия етикет да я видим?
На семинар в Хага съм.
Утре ще я покажа и като "лице".

~ 20. barneba
Благодаря за поздравленията.
А за другото си абсолютно прав разбира се.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: starforlife
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2590940
Постинги: 1153
Коментари: 16834
Гласове: 13882
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031